el motor

Hej.

Har i eller har i haft en el bådmotor og hvad er jeres mening?

med venlig hilsen
Bjarke Sørensen

Vh.

Bjarke Sørensen

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke som indenbords motor, men som udenbords motor. Og der blev jeg godt nok overrasket over holdbarheden og det tryk den kunne give på en mindre jolle. Men det kan godt gå hen og blive fremtiden, i USA. er de jo som sædvane noget længere fremme i "skoen" og der har de både med indenbortds motorer der trækker selv ret store både med en ganske god fart. På you tube kan du finde mange små film om emnet også udenbords motorer der yder væsentligt mere end hvad der er på det Danske markede.
I Fredensborg bådklub (esrom sø) er der flere der har, prøv at spørge her..

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Der sælges også både i DK med elmotor, både inde og ude

Men det er de samme problemer alle steder...... Lang ladetid og høj vægt hvis det skal nytte noget..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Håndværkeren på 20 mar 2012 15:10
Ja vi manler stadig de batterier på 12 volt 120 amp. der kun vejer 1 Kg.


Wåw.. Alligevel tæt på.. 40 -50 mobil li-ion vejer vel 1 kg og der er vel en AMP at hente i hvert batteri - så er vi vel næsten halvvejs.. Hé..hé.. Jeg syntes de er kommet utroligt langt med den ny batteri teknologien og de kan sagtens fås til alt muligt 12 volts stuff Så hvis du har bygget dig en bådmotor af en aflagt el kørestol eller skruemaskine - så er den da lige til at hooke op.. ;-)))

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Et forsigtigt gæt er at batterierne kommer til at koste mere end båden.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

OG nu var det heller ikke pris eller type batteri der spørges til oprindeligt. ;-))
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Der bliver spurgt meget bredt til vores mening og erfaring til elmotorer i både.

Konceptet er vel at hvis man har en sejlbåd og skal bruge motor ind og ud af havne og som nødmotor er det smart.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 20 mar 2012 16:48
Der bliver spurgt meget bredt til vores mening og erfaring til elmotorer i både.

Konceptet er vel at hvis man har en sejlbåd og skal bruge motor ind og ud af havne og som nødmotor er det smart.


Ok interessant - jeg var et helt andet sted.. Jeg har nemlig kun erfaring m el drevne joller og skyde pramme til sejlads i beskyttet farvand - Roskilde fjord og esrom sø for at være præcis.. At have en elmotor som nød motor på en sejlbåd er en ganske anden snak der ville jeg nok sige pænt tak men nej tak.. Men til sønnikes dinghy i havnen vil det være en god støjsvag ide.. ;-)) (Jeg vil slet ikke begynde regne på hvormange amperetimer jeg skulle have med for at runde F.eks. Kronborg fra sundet i modvind og 5 kn modstrøms, - selv med en 5/10 hestes kan det jo tage halve timer.. ;-)) .. Go sommer..! .

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis