Lysdæmpning af LED-spots? Virker denne kontakt?

Jeg skal have en ven til at installere et par spots i mit køkken og jeg har købt dele ind dertil.
Jeg har denne kontakt, men er i tvivl om den vil kunne bruges til at dæmpe mine LED-spots:
http://www.traelasten.dk/WebShop/El...leID=10323

Dette er mine spots:
http://ligo.dk/vare/Triton-3-Kit-Hi...98355.html
De er uden trafor og tilsluttes direkte 230V.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det vil den ikke kunne.

Du skal have en dreje lysdæmper.

Lks touch lysæmper til LED er ikke blevet frigivet endnu...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu er det godt nok ikke spots jeg mangler, men en lysdæmper.
Så det er vel en af disse jeg skal bruge?
- LK FUGA IR TOUCH 350 UNI lysdæmper
- LK FUGA Skydedæmper MEK-D 300CR lysdæmper
- LK FUGA Drejedæmper MEK-S 300CR lysdæmper


Hej Torben

Kende ikke de omtalte LED pære særligt godt, men de ligner en billig LED udgave, så jeg er ret sikker på at du nok kommer til at returner dem hvis du ønsker at bruge TOUCH dæmperne.
Kender ingen andre LED spots end Sunflux Halo som understøtter denne type dæmper - og jeg har prøvet rigtig mange LED pærer...

Desuden er lyskvaliteten på dem nok tvivlsomt, lyskvaliteten(Ra) bør være over 90 hvis lyset skal bruges i køkkenet, ellers kommer kødet og tomaterne ikke til at se pæne ud...

Mike

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Om de er billige ved jeg ikke. Alt er jo relativt. Gav 799,- for en pakke med 3 stk.
Det er ingen krav at det skal være en touchdæmper. En alm skyder er ganske fint.

Kan ikke finde noget om Rá på pakken, men følgende fremgår:
3000 kelvin
180 lumen
GU10 dimmable 3W led
50% dæmpbar

De skal sidde over et bar-bord i køkkenet.

Jeg har nu søgt lidt mere på nettet og fundet henvisninger til LK 506DA109 og ELKOMFUR 315GLE eller tilsvarende.
De skulle virke.

Annonce
Det er normalt at Ra ikke er oplyst på de billige pærer.
Umiddelbart ligner det dem jeg lige har købt til mit udhæng til kr. 65,- pr. Stk

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Torben

Hvis de LED spot du har købt er dæmpbare vil jeg anbefale LK´s skydelysdæmper LR, det plejer at virke. 
/Kabel-aben
Kanon. Dvs. bare i Bauhaus eller Jem&Fix og finde en LK skydelysdæmper, og så kører det?
Jeg kan ikke garantere det, men det er den model jeg benytter når jeg sætter spot op som er dæmpbare, men jeg ikke kender. Du kan også bestille den her: ledgruppen-shop.dk, under tilbehør mener jeg, så ved du det er den rigtige jeg mener.

Du skal bare være sikker på det er en LR dæmper

/Kabel-aben
Hej Torben-k

Du kan jo prøve, ellers prøv en skydedæmper bagefter...

Hvis de derefter blinker/flasher, så er det ikke dæmperen der er problemet, men pærerne som ikke er dæmpbare...

Der er også set problemer med blink når der er slukket på dæmperen, skyldes en lille drift strøm på dæmperen, kan også løses med de korrekte pærer...

Hvis du stadigvæk ikke er tilfreds med dæmpningen, kan du udskifte pærerne til nogle der understøtter TOUCH dæmperen mf., og som gør sig bedre i køkkenet dvs. en højere Ra værdi samt og varmer og mere behalig lysfarve... det fås heldigvis...

God fornøjelse...

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis