kobling på toyota carina

kobling på min carina 1,6 fra 91 ...hey de sidste 2 uger har der været lidt problemmer med at sætte min bil i gear jeg kunne mærke at koblings puntet var blevet meget lavt for 2 uger siden men tænkte det går nok og i dag efter jeg havde været ude og køre en tur og der var der ikke rigtig noglr problemer så skulle ud og køre her til eftermiddig var koblingen helt løs altså bedalen til koblingen og kunne slet ikke sættes i gear...hvad skal skiftes??


hilsen pluto 2610 rødovre
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo også være det hydrauiske system, der er i uorden.
Prøv at få en til at kikke, og slavecylinderen (den lille cylinder, der med en arm går ind til koblingen) bevæger sig, når du kobler ud.
Kontroler at der er væske, i beholderen til koblingen.

mvh jens
Det er sandsynligvis slavecylinderen som en skriver. du finder den ved at følge røret fra koblings hovedcylinderen forenden af røret sidder slavecylinderen, og der kan du sikkert se den er utæt, eller kan man lige løfte i gummipakningen..

hvis det er slavecylinderen plejer den at være rimelig nem at skifte selv

Det kan også være hovedcylinderen, der kan man som regel se/mærke bremsevæske inde i bilen hvis man kigger der hvor koblingspedalen sidder på hovedcylinderen.

husk at lufte ud efter delen af skiftet..
det vil jeg lige kikke på i morgen takker for jeres hjælp pt..jeg er glad for at det ikke er hele koblingen :-)..jeg kunne se at den havde tabt en lille smule olie så det må nesten være der den er gal
Skrevet af pluto15 på 19 mar 2012 19:39
det vil jeg lige kikke på i morgen takker for jeres hjælp pt..jeg er glad for at det ikke er hele koblingen :-)..jeg kunne se at den havde tabt en lille smule olie så det må nesten være der den er gal

Den har vel tabt det hele? og det er ikke olie, men bremsevæske
Du skal ikke kigge på bremsehovedcylinder, der sidder 2 ved siden af hinanden, den store af dem er til bremsen, den lille er til koblingen, du skal tage låget af og kigge ned i, der ligger en lille plasticbrik og flyder i toppen af beholderen, som udefra godt kan ligne væskestanden..

før du køber en slavecylinder skal du lige være sikker på det er det der er gået, det kan også være koblings hovedcylinder..
fandt lige ud af der slet ikke var noget koblings væske på så nu har jeg fyldt den op og nu kan jeg godt skifte gear :-)
nemlig indtil den løber tør igen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis