Jeg kommer ikke til at kunne lave det hele selv

Hej kloge hoveder og hænder. Jeg har købt en Nørrebro-lejlighed, som er et ægte håndværkertilbud - det er jo skønt! Dog er der ting, jeg ikke kan selv. Fx:

Lejligheden er en forhøjet stue, hvor to af rummene ligger over porten til fra gaden til gården. Disse to rum er ikke isoleret, hvilket vil sige, at jeg (er jeg ret sikker på må fjerne det gamle gulv, isolere og så lægge nyt gulv ovenpå. Dét har jeg ingen erfaring med selv, og det må være et af de steder, jeg bruger penge på professionel hjælp. Hvor vil det være oplagt at søge denne hjælp?

Mange tak allerede!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Othadell.

Tillykke med din nye bolig.

Ingen tvivl om du skal ha' fat i en snedker/tømrer til dit gulv.

Tag en snak med snedkeren, og aftal hvad du selv kan/vil lave, så som at tage gulvet op, derved kan du spare nogle penge.

Indhent tilbud skriftligt gerne fra flere, så du får arbejdet lavet til den rette pris.

Men det er jo ikke sikkert at den billigste også er den bedste til arbejdet; men det ved du jo nok; det kan man ikke altid regne med, du skal jo også være tilfreds med det udførte, så en håndværker med et godt "ry" for at lave godt håndværk, er ikke nødvendig-vis den billigste, du forstår sikkert hvad jeg mener.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Måske kan man puste isoleringsmateriale ind under gulvet på samme måde som når man hulmursisolerer? Det har jeg hørt om ved etageadskillelser, ved ikke om det kan bruges i din situation 😊
Det er helt klart en mulighed med indblæsning af isolering, hvis der er noget plads.
Men ellers er der jo altid noget med pengene også. Er budget til håndværkere er det da helt klart den letteste løsning, men sådan hænger det ikke altid sammen.
Lige netop det med at tage gulvet op, forhøje det og isolere ville jeg sige er noget at det nemmeste at gå til. Kommer du derimod til bad, og køkken så må du have proffere til f.eks. el, vvs og måske køkkenopstilling.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis