Luftkølet til Vandkølet (Speedfight 2)

Hej

Jeg har et lille spørgsmål ang. Luftkøling til Vandkøling på en speedfight 2.
Jeg har surfet her lidt på netten i et stykke tid for at kunne finde ud af om hvad var bedst, og om det kunne betale sig at lave sine luftkølet speedfight om til en vandkølet.
Men jeg er sgu stadig lidt i tvivl. Det var derfor jeg oprettede en bruger herinde.
Da jeg håbede jeg kunne få noget hjælp
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad det var specifik man skulle bruge ??
ned til mindste detalje.
har fundet ud af indtil nu, at man skal bruge.
Køler
Vandpumpe.
Slanger.
Spændebånd.
En cylinder til Vandkøling.
Pakninger til Cylinderen.
 
Så kan jeg ikke lige komme i tanke om mere.
Kunne være super fedt hvis der var nogen der kunne hjælpe.
Tak på forhånd
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da også have en blæser på den køler, ellers vil den hurtigt koge når du køre bykørsel.
Og så skal du lige tænke på at den bliver en hel del tungere med vandkøling i forhold til luftkøling.
der sad ikke nogen blæser på min suzuki katana og den var vandkølet.
den hurtigste scooter jeg nogensinde har haft den løb 115 kilometer i timen og kørte over 12000 kilometer uden og fejle noget, lige indtil den mødte en bil, så virkede den sgu ikke mere
men hvorfor overhovedet lave det om hvis det virker som det skal?
køre selv pgo hot 50 nu og den er luftkølet, og den er lige så god og stabil som katananen.
Det er fordi jeg skal lave den om til en baneræser
Men hvis du siger man skal bruge en Blæser på den der køler kan du så ikke lige sende et link ??
Og hvis du nu var. kunne man så ikke bare købe den her ? http://scooterdele.dk/shop/str8koeleelement-sort-1248p.html
(Køleelement)
I stedet for en blæser ??
Hvis du skal bruge maskinen til baneræs, vil jeg anbefale dig at beholde den luftkølede version, her gælder det jo netop om at have så let en maskine med så mange Hk. som muligt.
En motorcykkel som jeg kender en hel del til, er MZ ! Den var i mange år førende på alverdens baner og har luftkølet cylinder. En standart 150 cc havde 13 Hk. men når der først var sat diverse efekt udstødninger og andet kræs på maskinen kunne den trække 40 Hk. på baghjulet, samtidig var det en let konstruktion.
Den extra køler du henviser til, vil slet ikke kunne holde til baneræs, det er jo ikke andet en en gang " plastick " 
Annonce
jeg ellers bare ellers hørt at det giver flere hestekræfter. og at motoren holder længere(Cylinder osv) ???
Men det passer måske ikke, eller hvad ?
Syntes også at jeg havde hørt at det var netop derfor at de lavede den om fra AC til LC pågrund af at de ville den til en baneræser.
Og kan du ikke også lige skrive hvad det er man skal bruge til den. for at lave den om ?? hvis det var jeg havde tænkt mig at gøre det.
 Hør nu her Henriksen, jeg syntes det begynder at lugte af fis og svindel med dig. Hvis du virkelig skulle bruge den til bane ræs, kunne du jo spørge nogle af de andre der benytter banen, de ved ofte meget mere end os der bare køre på landevejen med vore lovlige køretøjer..
Jeg ikke været inde og tilmelde mig i nu så har ingen ide om hvordan de andres ser ud.
eller hvordan de tuner dem. det er kun viden fra venner og bekendte.
og så har jeg ellers bare surfet netten rundt....
Så syntes jeg du skulle melde dig ind, så får du sikkert den hjælp du har brug for.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis