Luftkølet til Vandkølet (Speedfight 2)

Hej

Jeg har et lille spørgsmål ang. Luftkøling til Vandkøling på en speedfight 2.
Jeg har surfet her lidt på netten i et stykke tid for at kunne finde ud af om hvad var bedst, og om det kunne betale sig at lave sine luftkølet speedfight om til en vandkølet.
Men jeg er sgu stadig lidt i tvivl. Det var derfor jeg oprettede en bruger herinde.
Da jeg håbede jeg kunne få noget hjælp
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad det var specifik man skulle bruge ??
ned til mindste detalje.
har fundet ud af indtil nu, at man skal bruge.
Køler
Vandpumpe.
Slanger.
Spændebånd.
En cylinder til Vandkøling.
Pakninger til Cylinderen.
 
Så kan jeg ikke lige komme i tanke om mere.
Kunne være super fedt hvis der var nogen der kunne hjælpe.
Tak på forhånd
Hej Jeg har et lille spørgsmål ang. Luftkøling... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
speedfight 2.

det var en model så hvidt jeg kan huske at den bliver lavet i to versioner.
den enne luftkølet og den anden var vandkølet. af den samme model.
så det enseste forskel var støjen og vægten.!

men hvis man skulle ombygge fra luftkøl til vandkøl.
så der det bare om resten af motorblokken kan tilade det. (krumtaphus).
om denne er bygget til vandpumpen.!

håndværkeren.

vandkølet og luftkølet har sin ulemper og fordel.!

men vandkølet cylinder de bliver ikke så vamt som luftkølet cylinder.
det er der vandkølning der har sin beretigelse.
til hårdpinte motorer.

men luftkøling har sin fordel i vægten.
men det har køret mz racing i tidernes morgen.
med måske med blæserkøl.
og enkelte med vandkøl.!

godt håndværkeren.

at du hendviste scooterfyren til tunsiderne der er specielt til baneracing.
Skrevet af Håndværkeren på 20 mar 2012 08:05
Hvis du skal bruge maskinen til baneræs, vil jeg anbefale dig at beholde den luftkølede version, her gælder det jo netop om at have så let en maskine med så mange Hk. som muligt.
En motorcykkel som jeg kender en hel del til, er MZ ! Den var i mange år førende på alverdens baner og har luftkølet cylinder. En standart 150 cc havde 13 Hk. men når der først var sat diverse efekt udstødninger og andet kræs på maskinen kunne den trække 40 Hk. på baghjulet, samtidig var det en let konstruktion.
Den extra køler du henviser til, vil slet ikke kunne holde til baneræs, det er jo ikke andet en en gang " plastick " 


Ja sådan en MZ knallert var fed og så lidt dansk.
Hvad er der galt med plastic? Nymodnes motor kørertøjer som kan sætte den vildeste MZ i 1. gear køler da fortrinneligt med udsyr fabrikeret af dette materiale.

René
Jeg har haft begge i 1eren og vil klart anbefale luft.
Med mindre du vil voldtune den.
Jeg købte en 1èr og smed en 75ccm polini på og fjernede blændrøret på udstødning+ skive i vario. Ca. 100kmt.
Den løb som en drøm i 8 år indlil jeg mødte en bil på tværs af vejen.

Prøv scootergalleri.dk der er en del rødder der har styr på det.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis