billig surround kontra de gamle...

Hej

Vi har mere end ét surroundanlæg stående oppe i sideværelset. Og om lidt får vi endnu ét med de slanke rørhøjttalere und dass ganze Schweinerei.

Vi tager imod det - primært fordi vi hader at smide velfungerende elektronik ud, hvis andre kan bruge det...

Og det er 100% sikkert, at vi ikke selv vil røre det med en ildtang

Her hjemme i stuen har vi ganske vist også surround, men fronthøjttalerne er noget helt andet end det pap, man køber i sæt

Vi har et godt, velprøvet, 15 år gammelt sæt Dali 103 med 1" diskant og 8" bashøjttaler. Og det lyder stadig så englene synger. Og de bliver ikke skiftet ud, uanset hvad.

De 'surround-anlæg' vi har hørt, lyder på fronthøjttalerne som en forlist leverpostejmad, de kommer ikke i nærheden af Daliernes kvalitet og ikke mindst bas, trods deres små mål...

Nå, sengetid trods alt, men hold lige ovenstående in mente, inden I køber et fancy surround med 7 højttalere og det hele...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud over de 12 m. lange hornhøjtalere findes der ikke noget der er bedre, end de store goe gamle PAP højtalere. Helst på størelse med to æblekasser der står i forlængelse af hinanden i højden, hvor man er nød til at bruge en sækkevogn for at flytte rundt med dem.
Desværre er der ikke så mange af de der fruer der lige syntes at de er ret seje
dali er jeg også med på (lidt endnu) jeg bruger dali 7 som front til min yamaha bla bla bla.1400 forstærker, det funger.
meeen fik et trip i sommer hvor den gamle selvbygger træng kom op i mig, så inden længe kommer der et sæt nye hjemme byggede højttalere ind som afløser, små fine sager på ca 35kg pr side med stand.

Jeg prøvede også en gang et bilka del pap anlæg (havde det hele 2 dage)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis