Opklodsning af strøer

Hej, jeg er ved at få erstattet et gammelt trægulv lagt på strøer med et nyt. I den forbindelse genbruges nogle plastik opklodsninger fra det gamle gulv. Dette benyttes dog sammen en anden type harpun klods og kile som har større bundflade. Se billederne,

Problemet, som jeg ser det, er at den grå harpun klods ligger "løst" ovenpå den grønne plastik klods. Dvs. at den i princippet nemt kan glide. Håndværker fjerner nemlig de "hager" der er på den grønne plastik klods, som gør disse kan stables stabilt. Men de fjernes altså her, årsagen er at den grønne ikke passer sammen med den grå klods pga. de grønne jo ikke samme størrelse som den grå harpun klods, hvilket heller ikke virker optimalt.

Spørgsmålet er om dette er et decideret problem?

Det andet spørgsmål, er mht. fæstning af opklodsning til strøerne. Her er benyttet et søm som er alt for kort og ikke får fat i fx den sorte kiler. Samtidig er den sorte kile heller ikke fæstnet til harpun klodsen, som jeg ellers også har set bør sømmes eller skrues sammen så det ikke kan rykke sig.

Ifølge det jeg har læst i lægningsvejledning på gulv samt i TRÆ64 Trægulve - Lægning så virker denne løsning ikke helt optimal. Spørgsmålet er om jeg skal forlange det bliver lavet på en anden måde eller om dette er en acceptable løsning?

Risikoen er jo at opklodsningen bevæger sig og gir efter eller lignende over tid og at man derved lige pludselig skal til at hive hele gulvet op for at udbedre dette...

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis