Facadeisolering, beklædning i træk

Hejsa,

Jeg har været igang med en større til-/ombygning af mit hus.

Et af de næste step er, at facaden på huset skal isoleres og der skal laves en ny beklædning.

Udover en åbenlys fordel ved isoleringen(som er sparsom i dag) så er der også et æstetisk aspekt i det, som naturligvis betyder rigtig meget.

En af mine overvejelser går på, at jeg vil købe et nøglefærdigt koncept med isolering og facadepuds f.eks. fra hefa. 

En anden overvejelse går på, at beklæde facaden med brædder i vandret klink. Umiddelbart synes jeg, at afhængigt af træsorten så kan det give et utroligt flot og levende udtryk.
En af fordelene ved at beklæde med træ, vil være at det i lang højere grad(med mine evner) vil være gør-det-selv arbejde.

Men jeg har problemer med at finde noget materiale som beskriver hvorledes sådan en facade opbygges, når bagvæggen er mursten.

Jeg håber, at der er en venlig sjæl derude, som enten kan linke til noget der beskriver opbygningen.

Vh. Jeppe
Hejsa, Jeg har været igang med en større til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Aldmindelige batts, ja. Afslutning mod sokkel, kan udføres som skitseret ovenfor, dog uden det ventilerede hulrum. Du kan enten pudse soklen eller beklæde den med cementpalde.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også