Kan en siderude åbne sig selv?

Jeg har en Seat Toledo fra 2003. Jeg var ude at køre en lille tur i går eftermiddags, og da jeg stillede bilen i indkørslen var hele bilen lukket og slukket. Så opdager jeg til min store skræk her til morgen at sideruden i førerdøren og passagersiden er rullet helt ned . . . og det har regnet hele natten

Sideruderne er elruder. Kan sådan nogen rulle ned af sig selv? Bagruderne er manuelle og der var ingen problemer.

/Carl
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har bilen comfort lukning af vinduerne? (vinduerne kan i så fald åbnes og lukkes med fjernbetjeningen). Hvis den har kan det tænkes at knappen til at åbne bilen med har været trykket ned, været i klemme længe nok til at alt er åbnet.
Hvis din SEAT er ligesom vores Skoda og VW (de er jo i familie alle sammen), så kan du på fjernbetjeningen ved at holde "Lås op" knappen inde kører el-ruderne ned. Ditto hvis du holder "Lås" knappen nede kører el-ruderne op.

Mon ikke du kan være kommet til det, eller evt. et barn kan have leget med nøglen/fjernbetjeningen?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

I har ret . . . næsten. Vi kan ikke åbne/lukke ruderne med fjernbetjeningen, men det kan man hvis nøglen sættes i låsen. Vrider man mod uret og holder, åbnes ruderne foran. Min kone fortale at hun var ude i bilen i går for at hente noget i bagagerummet. Hun kunne ikke finde nøglen med fjernbetjening, så hun brugte reservenøglen. Jeg prøvede det efter og låsen i døren bliver aldrig brugt, og var derfor blevet træg så den ikke røg tilbage i nulposition af sig selv. Så imens hun rodede i bagagerummet har vinduerne åbnet sig, og det lagde hun ikke mærke til da hun låste bilen igen . . .

Kan i gætte hvor træt hun er af det
Same same.. med vores Mazda 6. ;-)

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Nogen idéer til hvordan man får sådan en bil tør igen? Har desværre ikke en garage jeg kan køre den ind i.
Annonce
Frisk luft når det ikke regner..

Ellers ned i matas eller en bådbutik og så købe sådan en lille sæk der suger fugt.. den kan ligge på en trådnet over en spand..

Den suger alt fugt og drypper den ned i spanden.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det værste er, hvis der er kommet meget vand ned i og under tæpper og støjdæmpningsmateriale.
Jeg vil råde dig til at løsne tæpperne i siderne, formentlig under gummilister og trædepaneler og sørge for at fugten kan trække ud i siderne, evt. ved at lægge nogle pinde ind under tæpperne og lade det hele stå åbent i en rum tid, særlig når solen bliver hængt op på himlen.
Jeg har lige set skader efter fugt under tæpper i min Land Rover. Gulvet er nu svejset, men tæpperne får lov til at ligge løse, så fremtidigt vand kan fordampe igen. Der er helt fint tørt nu.

Med venlig hilsen
ktm

Hvis bilen har aircondition lader du bare den stå tændt, så trækker du i hvert fald meget af fugten ud af luften.

Hvis bilen har aircondition lader du bare den stå tændt, så trækker du i hvert fald meget af fugten ud af luften.

Jeg fattede heller ikke en meter af, hvorfan hulan min søn bar sig ad med at åben alle vinduerne i min Skoda Octavia. Altså indtil han viste mig, hvordan han gjorde, når han låser bilen op.... Rigtige mænd læser ikke manualer, men kigger på, hvad hustru og børn gør......

Kør hen på en tankstation eller et andet sted, hvor de har en støvsuger, der kan tåle vand/fugt og støvsug bundmåtterne grundigt, så vandet kommer op. Kør en lang tur -målt i tid- hvor du har fuld varme ned til fødderne. Hav vinduet i bageste dør åbnet ca 1,5-2 cm og forreste siderude i samme side tilsvarende åbent, når du kører. Det giver en vældig god luftcirkulation i bilen. Har du aircon, så hav den tændt mens du kører. Den tørrer den indblæste luft. Overvej om du har mulighed for at stille bilen i en garage/carport med åbne vinduer hos en eller anden natten over.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis