Badebro

Vores badebro er ødelagt af isen,vi har svært ved at få den lavet dem, der tidligere gjorde det er blevet for gamle,vi har brug for gode råd,vi er også interreseret i at købe ramslag eller lign.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er jo et tilbagevendende problem med badebroer der er lavet på træpæle, at isen trækker dem op hvis man ikke sørger for at holde pælene isfrie. Det kan undgås ved at sætte plastrør omkring pælene inden der monteres tværliggere på. Ligefrem at købe et ramslag bare for en enkelt badebro, er nok som at skyde myg med kanoner. Prøv hellere om du kan få en af de lokale fiskere til at slå de pæle for dig, og så skulle du nok selv kunne fabrikere sådan en bro medmindre du har mere end to tommelfingre.
Fiskerne er også blevet ældre og har solgt ramslag,bundgarnsfiskeri er meget mindre for at beskytte ålen,problemet er at få pælene ned i bunden,jeg har også hørt man kan bruge en spulepumpe,hvor meget tryk skal den have?
Ja det er rigtigt at du kan spule pælene ned, det kræver dog lidt større vandmængder end hvad vandværks vandet kan give, der skal en god lænsepumpe på der bruger havvandet og kan give et tryk på omkring 5 atm.  Så skal du have et langt jernrør som du holder tæt ind mod pælen  medens du trykker denne plus røret ned mod bunden. Når pælen er langt nok nede trækker du røret op igen.
Men har du slet ikke overvejet at lave dine egne flydebroer, dem kan du lave så de trækkes på land om vinteren. Økonomisk vil det nok kunne betale sig.
Nu er jeg heldigvis ikke alene om projektet og flydebro har vi slet ikke drøftet,jeg kan ikke lige se det for mig,men tak for din ide,vi har overvejet noget med vandrør,men synes ikke det er ret pænt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis