Olebehandling naturtræ - glemte at tage olie væk efter 30 min

Håber nogen kan hjælpe.
Fik givet nogle natoyah naturtræ bordplader en gang olie og kom så for sent til at tage det overskydende olie væk (efter 30 min), så nu er der en klæbrig oliefilm øverst på pladen.
Hvad kan jeg gøre? Slibe? 
Gode råd velkomne
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke fjerne det med terpentin, eller lignende opløsningsmiddel.
mvh jens
Ja slibe det kan du ialfald ikke, så du må igang med noget der kan opløse olien. Eks. sulfo i rigelige mængder ( opvaskesæbe)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad at gå forsigtigt til værks med en zihklinge?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Skrevet af el sporto på 19 mar 2012 07:18
Hvad at gå forsigtigt til værks med en zihklinge?
Det kan gøres men i vore dage er det det færeste "amatører" der ved hvordan en sådan bruges, og endnu færre der ved hvordan en sådan trækkes op så den igen er skarp.

få fat i et skrabe jern evt en stål spartel som du sliber skarp,, og skrab olien af med puds med fint sandpapir og tør over med en olie vædet klud
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 19 mar 2012 08:14
Det kan gøres men i vore dage er det det færeste "amatører" der ved hvordan en sådan bruges, og endnu færre der ved hvordan en sådan trækkes op så den igen er skarp.


Ja, det er da så mange år siden jeg har lært det, at jeg dårligt kan huske det.
Men er et oplagt værktøj nu uheldet er ude, det er nok også mere om de kan købe en nogle steder efterhånden.
Jeg har prøvet at købe en hos Onkel Harald, den er nu udmærket, men skulle trække op inden den var rigtigt klar, men hvormange "amatører" vil egentlig købe en sådan. Man skal jo have lært at bruge en sådan hvis resultatet skal blive godt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også