Mange tak for svarene.... ja, det var jo ogsaa lige det vi var lidt (meget) bange for.... :-/
Det er nu ikke prisen der har gjort os interesserede, det er lige i overkanten af vores pengepung, for at sige det mildt (pga. en pool i haven...). Vi havde bare sat det listen af mulige huse, fordi det er det förste vi har fundet (og vi har set paa rigtig, rigtig mange!) hvor hele indelingen og placeringen af rummene var lige dét vi gerne ville have. Og saa i en ikke for stor afstand til BXL, hvor vi skal ind og arbejde hver dag....
Egentlig er det eneste, der er i vejen med det, at det er et traeskelethus. Og vi havde altsaa ret i at vaere noget vantro.
Ville I have meget imod lige at fortaelle lidt om hvad der precis kan vaere i vejen med det?
Sitting Bull: det er nu ikke pudset, det er beklaedt med cementfiberplader...
Vi har jo alligevel den aftale paa mandag, saa kan vi lige saa godt se paa det.
Og jo, vi regner da med at finde et stenhus. Men de skal ogsaa altid storrenoveres (vi har ikke raad til et nyt). Vi er faktisk ret vildt forelskede i et andet hus (stenhus

), men som alle aeldre belgiske huse (fra för 1955) er det bygget uden betongulvplade (hedder det saadan?

), og rummene er det flisebelagt (cementfliser) bare ned i et lag sand oven paa jorden. Saa selv at renovere et stenhus kommer til at koste det blaa ud af öjnene.....
Lille pikant detalje: vi saa paa et helt tredje hus i morges, og blev helt charmerede... jeg gik sgu naesten hen og blev helt glad. Indtil vi kom op paa loftet.
Det var det flotteste husbukkeangreb jeg nogensinde har set! Jeg kunne simpelthen pille flager af tagkonstruktionen, med de bare fingre!
Vi kom ud i en fart, det kan jeg love for!!
PS: Håndværker: "end
hun lige regner med"