Så er der bestilt søsætning...

SÅ blev der bestilt tid hos kranen

Lørdag 14/4, altså om nøjagtigt 4 uger, skal skiwet i vandet igen. Og kors i hytten, hvor vi glæder os.

Det er lørdag efter påske, og vi regner med at have godt en uges ferie op til, så vi kan gå og nusle med klargøringen, uden at få stress. Når vi blot at få poleret fribord, smurt bunden og startet maskinen op, kan vi jo klare alt det andet, når først hun ligger i.

Årets planer: Nyt ekkolod (er indkøbt), renovering af strøm til lanterner, redningsflåde, nyt cockpitbord, udskiftning af viskermotorer, kalecheknapper skal justeres, projektør på cockpittet, landstrøms- og ladeautomatik installeres...

Det er sgisme fuldtidsjob at have et flydende sommerhus

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah jeg når nok først at få den i vandet i Maj måned i år, hele overbygningen skal afrenses slibes og larkeres i år, den er ret forsømt fra tidligere ejer ( han er dog lovligt undskyldt, p.g.a. alder) Og ind til videre er jeg kun ved at bygge det telthus der skal omkring herligheden så jeg kan stå tørt når der skal slibes og larkeres, iøvrigt med  8 lagTonkin lak.
Tjoe, tillykke, men min skal altså i på tirsdag den 22. marts !!!

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Ja vi glæder os nok alle sammen til at komme "i vandet".

- i år vil jeg lave forbedringer med lidt småting (bedre montering af solcellen på ruftaget + LED-lys ved køjerne m.v. ) + naturligvis det sædvanlige med bundmaling osv.
- så det kan ikke tage så lang tid i år.

God arbejdslyst.

To ulykker kommer sjældent alene.
jeg søsatte selv sidste lørdag min nye gamle båd er en fjord 17 m vindspejl har solgt mit gamle træskiv og købt yougurtbæger istedet . orkede ikke den store tur hvert år så har istedet bygget et lille sommerhus lige ned til vandet hvor jollen kan ligge for svaj. dejlig nemt når man selv lige kan smide båden op på trailer og få den hjem på 5 minutter

der er altid solskin bag skyerne

Ja man kan jo skifte mening - - -
- - - der var også en gang, hvor jeg mente at træbåd var det eneste rigtige, og at bruge motor var snyd.

Men vores interesser og ønsker med hensyn til at sejle har ændret sig, og jeg må erkende at "jeg er gået helt over til fjenden" ~ glasfiber og kun motor.

Men glæden ved at komme ud på vandet er den samme som altid, og det er det vigtigste.

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis