Toilet - fjernelse af MEGET svær tilkalkning ?!?

Hey

Jeg er den uheldige ejer af et toilet, der er 12 år gammelt og så fantastisk flot ud, da jeg købte det - men nu er der en MEGET svær 5-7 cm bred kalkvæg hele vejen fra top til bund på 'bagvæggen' i toilet skålen.

Jeg har forgæves prøvet med alle mulige og umulige midler - men fælles for dem alle er, at det gundet kalken sidder på en lodret væg er svært at få midlet til at sidde og virke i længere tid af gangen. Jeg har fået et råd om at anvende citronsyre, og har prøvet flere ting for at få det til at sidde. Dyppet toiletpapir i vand og så prøvet, at´væde det i citronsyre i håb om, at det så vil sidde fast - men efter 5-10 minutter ligger det ned i bunden af toilet skålen 

Jeg fik så et tip om, at blande citronsyre sammen med noget vand og mel og få det at virke som en art pasta, der så bedre skulle kunne sidde fast på væggen i toiletskålen, hvor kalken sidder.

Er der nogle, der har bedre tips til mig - jeg kan huske Leth's tip om, at tømme toilette for vand og så ellers bruge eddikesyre og filme det til for at undgå lugtgener - men da jeg kun har et toilet i lejligheden, så er det altså svært at undvære det i længere tid 

Hvad hulen er der tilbage af gode tricks jeg kan bruge til at fjerne den hulens kalk fra toilet skålen 

Har overvejet at bruge en smørkniv med afrundet hovede og så prøve at skrabe kalken væk, men tror det måske giver nogle grumme ridser i toiletskålens porcelæn - så ved ikke om den løsningn er særlig smart....... 

Gode råd modtages med kyshånd 

Vh Claus, Kbh Ø

Mvh Claus, Kbh Ø
Hey Jeg er den uheldige ejer af et toilet... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Havde en kollega der havde et tilsvarende problem. Han startede med et løst blad til en stanley, men da han var blevet tilpas øm i fingrene af at holde det fandt han på at tage sådan en engangs barberhøvl og så forsigtigt skære den lille plastikbjælke foran bladene af så den kunne tage noget mere og så ellers raspe det grove kalk af med den. Plastikken i enderne som bladet er monteret i beskytter også kummen mod ridser. Konen havde så sådan en damprenser som med lidt ihærdighed kunne opbløde og fjerne det sidste kalk.

Har selv haft problemet med at fjerne striber op ad siden på et gammelt toilet. Jeg gjorde det, at jeg lavede en strimmel af et gammelt stykke hvidt lagen som var langt nok til at kunne nå op forbi kanten, hvor jeg så gjorde det fast med et par træklemmer. Da jeg havde monteret stoffet gennemvædede jeg det med saltsyre, åbnede vinduet lidt og skyndte mig ud og fik lukket døren. Som tidligere skrevet, så husk alt det med beskyttelse osv., for ufortyndet saltsyre er altså noget heftigt stads at få på sig ...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også