Skrevet af ALB69 på 17 mar 2012 23:55
Nej for hxxxxxx det er da totalt,jeg savner ord men at tro at en startspærrer omgås ved at stille uret er da totalt ,heg savner igen ord.
René
Instruktionsbogen til Skoda Octavia årgang 2000, side 59, 1. spalte:
Citat start:
Hvis den elektroniske chip i nøglehovedet bliver beskadiget kobles motoren fra i løbet af tre sekunder. Man kan da vælge en nødkode og derved kan startspærren sættes ud af funktion.
den firecifrede kode, som man kan aflæse ved at skrabe på nøglevedhængets felt, vælges med tændingen tilsluttet.
Urets betjeningsknap drejes mod højre og samtidig holdes kilometertællerens betjeningsknap inde i et sekund, hvorefter den slippes.
I stedet for kilometertallet vises 4 nuller, hvoraf det første blinker.
Med kilometerknappen kan man nu vælge det ønskede tal.
Når betjeningshovedet drejes mod højre begynder det næste tal at blinke.
De øvrige tal vælges på samme måde.
Koden lagres i hukommelsen ved samtidig at dreje urknappen mod højre og holde kilometertalsindikatorknappen inde.
Efter deaktivering af startspærren skal køretøjet startes indenfor 45 minutter. Deaktiveringen gør det kun muligt at starte en gang. Ved yderligere starter, skal startspærren igen deaktiveres med nødkoden
Citat slut.
Beklager, at jeg ikke har haft adgang til instruktionsbogen noget tidligere, da jeg har opholdt mig udenlands, og derfor ikke kunne komme med det detaljerede svar umiddelbart.
René, du manglede ikke ord. Du mangler viden.
Chr.