Bundmaling Hvornår

Hej til alle 

Hvornår må man bundmale tænker på om der er noget med temperatur osv man skal tage højde for og er der noget med at man skal have båden i vandet med det samme når malingen er tør eller kan den stå på land længe 

Mvh Minibåd 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer lidt an paa hvad for noget bundmaling. Noget kan haarde uden problemer ved denne temperatur, men jeg venter nu lidt endnu med min. baaden kan sagtens staa et stykke tid uden at komme i vandet,
Mvh jesper
hvis ikke det står på dåsen, så hent "den lille søstærke" fra hempel.. et lille hæfte der beskriver alt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Temperaturen har størst betydning for, hvornår du kan give den næste lag. Jo koldere og fugtigere, vejret er, desto længere skal du vente. Som vejret er lige nu, skal du nok vente et døgns tid mellem 1. og 2. lag (hvis den skal have mere end 1 lag).

Du kan som regel godt smøre bunden en uge eller to inden du skal i vandet

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

har lige haft min jolle op i et par dage for at skifte motor da det var lunt og solskin fik den lige et lag bundmaling (bravo)og så snart den var tør røg den i baljen igen. skal jo ud og fiske mens der er stenbider

der er altid solskin bag skyerne

Takker for alle svarene ..Troede lige den skulle males her til påske men det syns vejret åbentbart ikke jeg skal
Du må væbne dig med tålmodighed, og vente på varmere vejr.
Informativ tråd.
Jeg har de samme overvejelser pt.

B.

Jo mere man ved, desto mere tvivler man.

Jeg bundmalede min jolle, med mille en af de dage med super vejr, og søsatte dagen efter

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også