mit vand kan ikke pumpe rundt

Hej 

da jeg i 2010 fik en regnig på 36.000 i olie måtte der ske noget nyt. jeg slog derfor hovedet i blød nu har jeg kørt med el radiator og det har ca sparret mig for 25.000. Jeg er ikke i tvivl om at mit hus ikke har været tilstrækkelig isoleret men det er det blevet nu. mit gamle fyr er også røget ud nu. og der skal noget andet ind.



MIN IDE.

hvis man kan varme vand op til 60 -80 grader med en dypkoger, som er den temperatur som er i radiatorne, så ville man da kunne stille en tønde op med sådan en i. og så sidde frem og tilbage rørføring i tønden så det har jeg gjort. til det har jeg brugt en gammel 150 liter tønde. skåret halvdelen af toppen af så jeg kan få det i der skal i af rør og et beslag til min dybkoger. jeg har brugt en dybkoger fra vilofarm.dk på 2300watt den vil bruge mindre strøm end mine elradiator måske jeg lige skal huske at fortælle, at jeg ikke har tænkt mig at tænde for det i sommer månederne lige sm jeg også slukkede for mit gamle fyr.



MIT PROBLEM.

Det er somom min pumpe ikke kan løftet vandet. Kan dette skyldes at min pumpe sidder for højt. Den sidder lige over vandoverfladen men stikker ca 70 cm ned. Den skal ca pumpe det op i 1.8 m for at komme op på første sal, hvor det fordeles. Det har ikke tidligere været et problem, at pumpe rundt.

eller kan det være fordi mit system ikke er lukket rør længere. Umildbart er det jo stadig tæt da alle rør stikker dybt i min tønde.

Jeg håber der er nogen der ude det kan besvare mit problem

 Hvor der er vilje er der vej
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder godt nok som en alternativ løsning du har fundet på.

Nu spørger jeg bare af nysgerrighed: Hvorfor en hjemmelavet tønde med en dyp-koger? Kunne du så ikke lige så godt tilslutte dine radiatorer til en el-vand varmer på 150L?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

jeg har prøvet med sådan men tror enten den ikke virkede eller at det ikke fungerede jeg kunne ikke se nogle oplysniger på den om hvor varmt den kunne lave da det var en af ældre dato men den har da holdt det frost fri her i vinter

 Hvor der er vilje er der vej
unormalt at el varme skulle være billigere end olie, men uanset hvad er din løsning med elvarme en dyr løsning, hvorfor ikke ofre lidt penge på et træpillefyr, det er meget billigere..

Der skal være tryk i systemet før at vandet kan pumpes op til en 1 sal.

Og hvorfor er det du tror at en dypkoger i en tønde, som pumper vandet rundt via centralvarmesystemet er billigere end elradiatorer?? det burde være omvendt.. i centralvarmesystemet er der varmespild, det er der ikke ved dine elradiatorer..

Og Edit lige igen. en dypkoger kan ikke varme dit hus op, 2300W er slet ikke nok som opvarmning, dit gamle oliefyr lavede sikkert 15-20000W opvarmning
Hvis ikke strøm var så forbandet dyrt, ville el-varme være noget nær den optimale varmekilde, da al transmissionsmodstand omdannes til varme. En el-radiator er derfor 100% effektiv.

Men at el-varme skulle være billigere end olie har jeg svært ved at tro - selv et gammelt og slidt oliefyr bør kunne holde prisen nede på under 1,5 kr. pr kWh.

Strøm er vel oppe i noget der ligner 2 kr. pr. kWh.
Annonce
jamen hvis man ser lidt frem og på sigt får sig en husstands mølle og så tror jeg stadig olie vil stige

 Hvor der er vilje er der vej
Det lyder som rent vrøvl.. gider du tage et foto af det du har lavet.. kan med det du har "opfundet", du varme et hus op med 2300w, har du fundet guld.. tror ski du har fundet resterne af juleøllene ;-)
Mvh Jan J
Jeg bliver helt svedig, ved at læse dit oplæg og må beklage at jeg stoppede halvvejs.
Men hvis jeg forstår dig ret, så mener du at du kan spare penge ved at køre elvarme på en meget besværlig måde?
Hvis du påstår at spare 25000 på at skifte til el.
Hvis jeg skal gætte på at du havde/har en jordtank og måske også 2 streng.
Den slags udtalelser får mine nakkehår til at rejse sig.
Enten har du en utæt tank liggende eller også har din 2 streng pumpet masse olie ud på din grund.
Det kan være jeg har misforstået hvad du mener, men el bliver aldrig billigere end olie eller gas

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis