Perlestaf/svensker paneler

Hey derude

Vi er ved at sætte et 110 + år gammelt hus i stand og i den sammenhæng ønsker vi at sætte perlestaf/svensker paneler op i gang/trappegang som der har været engang, men desværre af uvisse årsager er blevet sløjfet. Vi har kigget lidt rundt og de eneste løsninger vi kan se er enten i udlandet eller super-dyre. Er der nogen derude der evt. selv har sat sådan noget op eller af andre grunde kender til steder eller løsninger som vi måske ikke har tænkt på så vil vi meget gerne høre fra jer derude:-) Og meget gerne til overkommelige penge da krisen også kradser en smule i dette lille hjem ;-p


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må jeg nok skuffe dig med at det nok ikke er muligt at købe dem i Danmark, men Sverige skulle de være let tilgængelige. I Danmark har det være noget fint hvis der blev brugt paneler, og i Sverige er det nærmest en standart at væggene blev lavet af træpaneler.
Flere vel assoreret trælaster har perlestaf stående på lager

 Fagudlært i Trælastbranchen 
 
hvad med københavns listefabrik ?

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 15 mar 2012 21:34
hvad med københavns listefabrik ?
Spørgeren efterspurgte overkommelige priser
Synes de er lidt pebrede

http://www.kbhlistefabrik.dk/Perlestaf.htm

Men googler man perlestaf, kommer der mange hit, også brugte, som måske ville være sagen til et gammelt hus.

mvh jens
Annonce
Nu ved jeg ikke lige om Rikkepigen bor i København, men Genbyg på Amager Landevej har faktisk perlestaf til meget rimelige priser. Jeg brugte det selv til renovering af min overetage. Det er et utroligt fint bræt.
Høvler man noten af kan det også bruges som en fin indfatning til vinduer :-)
Du kan vel se at hun er fra Jylland på postnummeret, og ikke fra Svensk gynea
Ring til din trælast, Frøslev Træ har flere perlestaf-profiler i sortimentet. F191-F198.

ED: Alternativt kan du, som bonderøven, lave dem selv.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Kære Rikke

Hvis I skal bruge meget så er der ingen tvivl tag til Sverige, det er en standard vare i alle trælaster. De koster 1/3 af hvad de koster i Danmark, så tag traileren med og kom afsted.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Bil med tailer over 2 broer = dyrt. Jeg købte mine for år tilbage i bauhaus. De hedder/hed GA list dem der producerede dem. De er vist ikke som std. sortiment i bauhaus mere, måske de kan skaffe dem. De hedder vist også brøstpaneler. De er ikke så klange, 1,2 meter så vidt jeg husker, det er meget billigt træ de er lavet af, og der skal masser af knastlak til.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis