Klemme til træstammer

Hej derude!
Jeg ville høre om det er muligt selv at lave sådan en klemme til at løfte træstammer med? Vi afhenter store 3m stammer i skoven med trucktårn på traktor hvor vi spænder stropper rundt om hele tiden, men det kunne være noget nemmere med sådan en klemme man lige sat ned over stammen og løftede med trucktårnet, dog skal klemmen kunne tage om til 40-50cm diameter træer :-)

I så fald, hvad hedder sådan et stykke værktøj? Har søgt lidt men kan ikke finde dem nogle steder.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved godt hvad du tænker på, men den er totalt uegnet når stammerne skal slæbes. Der er det bedre med en kæde med en stor ring så du kan lave en løkke omkring stammerne.
Saksen som du tænker på er kun egnet ved løft af stammerne ved hjælp af en kran. Du kan få dem i en mindre udgave til at håndløfte stammer med en diameter på ca. 25 cm.
Tak for svaret!

Kran siger du, trucktårnet løfter om til 3meter og kan vippes ud og ind-af op til næsten 2 meter, det var derfor vi ville have sådan en klemme vi kunne sætte på således en løfter stammen og den anden lige styre den på plads ovre på traileren vi har bygget til formålet. Det med kæde, stropper osv bliver et problem da de ikke er til at få af når stammen er placeret oven på andre på traileren - Vi slæber skam ikke stammerne, og vi håndløfter bestemt ikke noget på 500-1000kg - vi løfter dem hen op på en trailer
Ja det er jo noget andet, så tror jeg du skal henvende dig til sådan en butik der handler med ting til skovning (motorsave ect.)
Det er nu ikke specielt svært selv at lave sådan en, to kraftige stykker fladjern.

Jeg håber du kan tyde min hurtige tegning. Jeg har selv lavet det på denne måde, med succes.


Mvh Thomas Hansen

Okay mange tak, vil tage ud og hente noget jern idag og se hvad jeg kan få lavet :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis