Utrorlig langsom windows 7

Hej..

Jeg har lige invisteret i en brugt Thinkpad T500.

Intel Core2 Duo T9400 2.53GHz 160 GB Harddisk 7200RPM 4096 Mb Ram DVD-brænder (DVD´RW) 15,4" WSXGA (1680x1050) Intel 802.11agn WIFI Windows 7 Home Premium 32 bit

Jeg køre dual boot med Linux Mint 12.

Jeg bruger Mint altid men en sjælden gang skal jeg bruge windows til dvs ting..

Men Windows er ved at drive mig til vanvid.

Den er simpelhen så langsom...

Den ligger og drøner på 60% på en cpu og 20-40% på den anden cpu det første hvarter tids og derefter falder den til ror og den køre i normal på cpu. men stadig høj 30% på den ene og 15-20% på den anden ved alm browser brug og uden nogen flash. Mint ligger den ene på maks 10% og 0% den anden ved samme opgaver...

Ligger der noget og køre uden jeg kan se det i Windows som jeg ikke lige kan se...

Det er ny formateret Windows 7 med fuld opdateret hele vejen igennem og incl Antivirus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du alle de rigtige drivere inde til win 7 og din lap.

men win 7 er tung.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Når du ser i job listen kan du nede til venstre trykke "vis for alle brugere". Tryk så på CPU så du får dem der bruger noget øverest.

Nu vil du kunne se hvile der har gang i noget.

Du skriver også at den er ny installeret Windows og antivirus er installeret. Windows laver også søge index så den hurtig kan finde alt på maskinen. Herunder hvilket der står i mails samt dokumenter mv. Nogle antivirus programmer har det med i starten at skulle scanne det hele igennem og kan også sløve maskinen generelt.

NB! Man skal aldrig have mere end et antivirus program installeret.
Jeg kan varmt anbefale dette som er helt gratis og uden reklamer når man sender mails mv.
http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/security-essentials
okay det vil jeg prøve næste gang jeg kommer på windows.

Det er kun den anti virus du linker til der er på den.

Men jeg har bruget den 4 dage efter hinanden og det er det samme ved alle opstart.....
Du kan prøve at lade den stå med Windows kørende hele natten -slå automatisk sluk og dvale mm fra. Så har den haft tid til at få alle de underlige funktioner kørt igennem, og du kan herefter vurdere, om det har hjulpet.

Ellers er vi tilbage ved min gamle traver om at WINDOWS er en forkortelse:
Will Install Needless Data On Whole System.

Eller:
Hvad har computere og aircondition til fælles?
They both break down when you open windows.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis