Dobbelt garage

Hej jeg står og skal igang med nogle tegninger til en dobbelt garage. I "kælderen" (forskudtplan) skal der være en lejlighed der vender ud i mod havet.

Er der nogen der har erfarringer med at bygge en dobbelt garage og har forslag til mål? Længden regner jeg med skal være 8,15 meter da det ville se bedst ud i forhold til huset. Hvilken bredde vil i anbefale? 2 enkelt porte eller en dobbelt port??? gode råd søges.

Jeg regner med at støbe underetagen op og er lidt i tvivl om "1salen" (garagen skal være støbt eller i træ, skal måske i den sammenhæng tilføje at jeg bor på Færøerne og at klimaet til tider kan være barsk :-)

Alle ideer og forslag er hjertelig velkommende.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Helt klart 2 porte og mindst 6 meter bredde, gerne mere.
Længden er perfekt, idet det giver mulighed for at have filebænke foran bilerne.
Materialet skal vel være i overensstemmelse med det øvrige byggeri.
Træ giver et godt klima i bygningen, men om det er velegnet i dit klima, skal jeg ikke klåge i.

Med venlig hilsen
ktm

 

Helt klart én stor port frem for to. Det er meget nemmere når du skal ind og ud med bilerne og så slipper du for stolpen imellem portene.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Herfra helt klart også til garage med én stor port !

Sørg også for rigelig højde - hvis du får rulleport tager den en del af rumhøjden - det er der mange der bliver overraskede over og får problemer når der ertagboks eller bilen skiftes til en større....

Tænk lige på scenarioet!
Hylende orkan på Færøerne lige ind på en 5-6 meter bred port!!
Porten buer voldsomt ind. Kan den overhovedet åbne uden at komme galt afsted?
Alt i garagen blæses ud!

I en garage i et stille fredfyldt miljø uden storm, ja så gerne en udelt, bred port.
Jeg har haft en blot 4 meter bred port. Det skal jeg ikke have igen.

Med venlig hilsen
ktm

 

man kan jo ikke komme ud over at det ser godt ud med en stor port, men udover det så vil jeg personligt klart foretrække 2 enkelte.
hvis jeg eks står med et projekt i en garage er det rart at der ikke bliver åbent der hver gang bilen skal ind eller ud :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Har nogle venner der har en stor villa med integreret garage i kælderen. Garagen vender ned mod havet (ca. 25 meter fra) og deres bredde port på ca. 5,5 - 6 meter har da aldrig haft problemer med at bue ind af ved kraftig blæst. Ej heller med at åbne.

Deres port (og hus) er 4 år gammelt...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vi bor ca. 50 meter fra havet på forreste parket, ca. 20 meter over havoverfladen.... men klimaet er "lidt" anderledes heroppe.... specielt i år hvor vi har haft mange dage med vind og vindstød over 32 m/S = Orkan :-)

Men porten vil ikke komme til at ligge ud i mod havet (det gør vores nuværrende garage som er bygget ind i huset og det er ikke noget problem).

Jeg hælder nok mest til en stor port, men kunne da godt være man skulle overveje 2 porte.

1000 tak til jer alle sammen for at komme med så mange bud og forslag, de er meget kærkommende :-)

Hvilket tag skal man vælge, hvis det skal være mest for pengene??? (holdbarhed, udseende, pris)

Er der evt. nogen der ligger inde med nogle må eller tegninger så man kunne få noget inspiration til tegningerne???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis