Reparation af mur inden puds

Har fået sandblæst sommerhuset, inden jeg går igang med netpuds er der nogle steder muren skal laves. De fleste steder er det mursten og noget der ligner leca mursten, men i den del af huset der er bygget ud i den gamle stald er den første meter op granitsten på 15 - 20 cm med 1-3 cm ral slammet op i noget cement hældt ned i mellem. Nogle enkelte steder er der kommet fugt til og det smuldre. Nogle gode ideer til udbedring ?


Skal lige sige at det er huller 25 cm ind i muren.

Mvh








4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ville jeg nok ordne det med et gang bastard mørtel, men kom ikke en murer herinde fra har en ide om det også.
Jeg ville blæse hullet godt rent med trykluft og derefter forvande. Derefter kan du tage noget sand og cement 3:1 og kaste i hullet med en murske. Ja du læste rigtigt, det SKAL kastes ind så det udfylder huller og sprækker! Det skal blandes i en tyktflydende konsistens sådan at det bliver hængende. Når det er 25 cm. dybt bliver du nødt til at gøre det af flere omgange og lade det tørre nogle timer imellem.Når det våde lag cementmørtel bliver for tykt falder det af så det gælder om at stoppe inden det sker. Vælg en dag hvor det ikke regner.

Mvh. Carsten
Takker, det bliver så løsningen.
Der er nogle sætningsskader, (revner på mellem 1 og 5 cm) jeg har fræset armering ind på tværs, er det ok at bruge samme blanding her eller er det for hårdt.
Huset bliver pudset med armeringspuds på net.

Mvh
Hvis det er nede ved soklen så skal det være sand og cement, det holder ikke med mørtel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis