Fortrappe


Hej

Vi er igang med en større (og langsom) renovering af huset, og nu er turen kommet til fortrappen, da den er blevet farlig at gå på. Tænker jeg selv kan lave den, men ved ikke helt hvordan jeg griber det an.

Jeg har gjort mig nogle tanker omkring hvordan jeg kunne ønske mig den, men det skal også være en nem løsning, da jeg på ingen måde har forstand på den slags.

Men det jeg tænker er en halv cirkel trappe. Evt med brosten eller måske marksten?? Ved ikke om det kan lade sig gøre. Måske det også kunne være fint og nemt bare med en pudset trappe? Kan man bygge den nemt op med noget?

Gode forslag og metoder modtages med tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gitte+karsten.

Velkommen til LDS.

Ja den trappe trænger til at blive skiftet

Jeg har heller ingen erfaring med noget sådan, men har alligevel en mening om hvordan det kan laves, så i bedste mening foreslår jeg dette:

Du/i hugger den gl. trappe helt væk ok.

Når i har bestemt jer for hvordan den skal se ud og hvor stor den skal være, laver i F.eks. et cirkelslag, for hvert trin, evt med et stykke x- finer hvori i der støbes og lægges f.eks. marksten som i selv foreslår, nu er det om at være omhyggelig med at lægge stenene i et smukt mønster & helt jævn eller så jævn som muligt overflade.

Pas på at i får den rette højed på trinene og højde i forhold til døren.

I har jo højden på den nuværende trappe, & "føles" det godt at gå på denne, vatter i ud for hvert trin og sætter en stok i denne højde udenfor arbejdsområdet, hvor på i skruer et stykke lægte på ud for hvert trin, så kan i finde højden på trinene igen med et vaterpas, efterhånden som i bygger jeres nye trappe op igen.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for svar.
Havde håbet på en nemmere løsning uden brug af træ skabelon. :-) Og havde tænkt man måske kunne støbe udfra den eksisterende trappe.
Så bliver det nok ikke et projekt for mig alene, men må have hjælp af manden.

Dejligt med gode råd.

Opbygning i betonsten?

http://ipaper.ipapercms.dk/IBF/Vejledninger/Belgning/Temablade/Opbygningaftrapper/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis