Træ til bordplade

Hej alle !
Søger efter en træplade til pantry bord , har set nogle der bruger en plade med eks.sort belægning, tror det er en form for noget højtryks laminat, og det er ikke bare en alm.køkken bordplade fra byggemarked....
Hvem kan fortælle mig hvad sådan en plade hedder    På Forhånd Tak 

Tim  
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, tror det du taler om er nogen sorte krydsfiner plader der produceres af RAW.
Kestray : var inde og lede efter RAW under plader ,men kunne ikke finde det jeg søgte
Flying Leth: NEJ det er ikke støbe/Bodex plader

Hvis jeg nu siger eks. på kontorer til konference borde sort bordplade i halvmat med en trækant på hele vejen rundt
Endvidere har jeg set pladen anvendt i en Granada 27 der var til salg på nettet ,hvor man havde anvendt denne plade som pantry/nedgangs bord plade, dog uden trækanten med afsluttet med en kant liste

Hvis det gav mening , hører jeg gerne nærmere

Tim  
 
for år tilbage fremstillede enhver tømrer/snedker selv sine køkkenbordsplader ved at vælge en passende ca. 2mm tyk højtrykslaminat plade og lime den på en spånplade, passe den til og derefter fræse og lime en træ- eller plastik liste på de synlige kanter. På undersiden af spånpladen blev der limet en billigere afspændings-laminatplade, for at modvirke at spånpladen ikke blev hul eller slog sig.
Jeg har selv lavet ny pantrybordplade med hul til vask og fine teakforkanter ved at lime laminat på 12 mm. vandfast finer. Brug enten vandfast lim eller kontaktlim. Jeg mener at laminatet hed Formica, men der var andre fabrikater i et væld af farver og mønstre. Prøv evt. om der er et tømrer/snedkerværksted der ligger inde med en rest. Der findes også linoleum der er specielt beregnet til bordplader.

 

Så tog jeg et valg

Pladen blir et stykke Nyatoh plade i 25 mm tykkelse ,der så blir gennemvædet i olie på begge sider, 800 kr i jem &fix, så må vi se om det kan holde til det ellers kan den jo skiftes igen om et par sæsoner

Tim  
 
Den højtrykslaminat plade jeg efterlyste kan erhverves fra krydsfiner handlen i rødovre til den nette sum af små 3000 kr  syns sku det er for dyrt

Tim  
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis