hjælp til billige træpiller søges

hej jeg har gået over overvejet og købe min træpiller direkte fra sverige da de er op til 500 kr billiger pr. palle men er der nogen der kan henvise min til en kontakt eller hjemme side hvor man kan købe billige træpiller hjem fra sverige eller gerne danmark men skal være billige og ok kvalitet

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det nogensinde blive en god forretning? En lastbil med chauffør koster let 1000 kr. i timen (en lokal trælst leverer brændestakke/briketer på palle for 300,-, men det er så også kun inden for bygrænsen (mindre provinsby!) at den pris gælder). Du skal også betale for broagift og returkørsel.

Du skal måske købe til flere års forbrug for at kunne spare nok, så du skal også have plads til opbevaringen. Overvej i stedet at leje en 3500 kg varebil og hente det selv, men det koster jo også fritid.
Er træpiller ikke stedet meget de sidste 5 år? Du kunne også spekulere i at de stiger de næste år og så spare merprisen ved at købe nu til flere års forbrug.

Der er mange ting der spiller ind ved køb af træpiller, for at regne ud om det er billigt.

Hvor mange kg er der på pallerne fra sverige? 960 kg , 900 kg eller 820 kg som også ses rundt omkring

Hvad er brændværdien? 5,4 eller 4,5 eller 3,5

Hvad koster fragten?

I herning området udbydes der træpiller til 1695 pr palle. Det lyder billigt men der er kun 820 kg på en palle, mod 960 andetsteds til 1995,-

Som erikp siger skal man nok købe til flere års forbrug hvis det skulle kunne svare sig. Men hvad så hvis brændværdien er dårlig og askeindholdet er højt, så er det dobbelt øv de næste 5 år.
Muligheden er selvfølge at hente en prøve pose i sverige.......

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Slåmop på,pillemadsen.dk. Der får du prima pi ller med stor brændværdi. Annoncer i blå avis efter andre brugere og slå jer sammen om fragten. Prisen får du fragtshoppen.dk. At piller skulle være steget meget de sidste år er gået forbi min næse. Jeg har købt piller i 3 år til 1950/palle og får dem nu til 1600

 

De er steget meget gennem de sidste 10 år.

Startede med at give omkring 900,- pr. ton tråpiller, nu er prisen tæt på de 2.000,- pr. ton.

1600,- er godt nok billigt, har jeg ikke set dem til nogen steder.
Koluda, pille-madsen.dk.men lige nu er de på toppen i pris. Men vent til juni.meesværre koster en lastvogn over broen, med mindre man kan være fælles om et træk .... Eller kender til returgods-

 

Annonce
Ja, det er klart billigere at købe ind i løbet af sommeren, men vi har desværre ikke plads til et større lager her, så bliver max. købt 3 paller af gangen, det gør det lidt mere besværligt at presse prisen yderligere ned også.
pille-madsen ligger jo i Tyskland, alt er billigere i Tyskland, så prisen er ikke sammenlignelig med danske priser.
hvorfor ikke? Det ligger da i EU! Spørgsmålet er KUN fragten. Pillerne er 1. ste klasse. Har handlet med ham i flere år. selvom du modregner momsforskelle, skinner den ekstra fortjeneste igennem, mange handlere i dk får

 

Ja, men der skal lige større indkøb til, før det kan betale sig med fragten...
Den er god med dig Uldal!
Der er fandme forskel på fragt fra Flensborg til Vojens og så til Djævleøen!
Til din behagelige orientering er der både Fyn og en bro med dyr afgift + også fragt på selve øen, der er lidt større en f.eks. Ærø, der skal forceres.
Hver eneste gang jeg forsker i træpillepriser fra Tyskland og Sverige, falder det ALTID på fragten.

Glæd dig over, at du bor på fastlandet. I har enorme fordele ift os øboer!
Måske den unge Möger skulle se på de store fordele I har!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis