Hvor skal jeg købe Bubinga?

Hej alle sammen, jeg er ny herinde så tilgiv mig hvis jeg siger noget dumt. 

Jeg har besluttet mig for at bygge et sofabord i noget hårdttræ, og jeg har ledt efter et godt sted at købe det på nettet, jeg har dog ikk kunne finde nogle ordenlige steder. 

Jeg vil gerne bygge det hele selv, så jeg leder ikke efter bordplader.

Det jeg skal bruge er; nogle tykke brædder (mindst 25mm) i hårdttræ, helst Bubinga træ. Med en længde til et normalt sofabord. 

Er der nogen der kender et godt sted til at købe Bubinga?
Måske endda kender prisen på træet? 



Da jeg er ny i Lav det selv verdenen ville jeg også sætte pris på hvis nogen har nogle fif til hvordan man bygger et godt bord, eller hvis der er nogen der vil dele deres erfaringer med buginga. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og hvad er så Bubinga, det er ikke noget jeg har hørt om før ! Men jeg har heller ikke hørt alt endnu
Du kan bestille det i en hver trælasthandel.

Hvis ikke de har hørt om det kan du sige keflico har det på lager, så kan de da undersøge pris


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg tvivler på du kan finde det på nettet.

http://www.keflico.com/Produkter/Bubinga.aspx

http://www.keflico.com/Files/Billeder/eCom/Datablad/bubinga.pdf

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hvis man goggler "hårdttræ" kommer der da en del hits på trælaster mv. der nok burde kunne skaffe det ønskede hvis ikke de har det på lager.
Disse her skriver direkte, at de har bubinga på lager, og mon ikke også at disse kan finde noget.
 Hej Bubinga er en træsort fra afrika den er meget hård og rødbrun med meget flotte åretegninger træet bliver oftest 45 m højt med en 20 m lige grenfri stamme. Jeg har set en kolega lave en brudekiste til sin søster i bubinga den var helt utroligt flot. mvh Erik
Så kan der nok blive træ til både brudekiste og bord i sådan en stamme.
René
jeg har før købt Bubinga hos grønning hårdt træ, de har mange spændende sager :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis