Hjælp, mangler løsninger!!

Min kæreste og jeg skal til at vælte en væg ned til halv størrelse.
Det er ca. 300 cm. det drejer sig om, og den er en murestens væg, så den er en murestens bredde.

Problemet ligger i, at vi gerne vil have en bordplade på halvmuren, så den fungerer som en slags bar.
Bordpladen skal selvfølgelig være 300 cm. lang og ca 40 cm. bred.
Hvordan får vi den bedst til at sidde fast, for bordpladen skal jo hænge med 3/4 ud i "luften".

1. Hyldeknægte
2. Lime den fast.
3. Skrue den fast med karmskruer oven i pladen og Ned i stenene, + lime den.

Hvordan får vi lavet den pæneste løsning?
Det skal siges at damen helst ikke vil have hyldeknægte.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da bare vælte væggen end til den ønskede højde og så tage et ekstra lag sten af, hvor i så mure et lag ekstra på men vender det "nye" lagt sten på tværs og så lægger bordpladen lige pludselig på lidt ekstra sten og så kan i lime den fast..

Hurtig og nem løsning hvor i evt. kan bruge nogle af de sten i brækker ned.

Be Smart - Not Stupid..

Ingen af delene dur.

Hvis du kun får fat i måske 4-6 skifter, (lag mursten). vil væggen knække uden større problemer. (Fordi du har så stor "udragende del af pladen - vægtstangsprincippet).
Husk iøvrigt osse at på en rigtig bar skal man kunne hage sig fast i svært beruset tilstand og der skal der kunne danses - på baren - uden at noget falder ned.

Måske kan du fastgøre med limankre. 1 meter lange gevinstænger ned i murværket så du får den fornødne kontravægt

Skrevet af Sitting Bull på 10 mar 2012 18:46

Husk iøvrigt osse at på en rigtig bar skal man kunne hage sig fast i svært beruset tilstand og der skal der kunne danses - på baren - uden at noget falder ned.

     

Hvis man er saa beruset at man stiller sig op paa en 40 cm bred bar og danser, saa dratter man sgu' ned, om stenene holder eller ej.  Hvis ikke, saa fortjener man en medalje.  


Skrevet af Sitting Bull på 10 mar 2012 18:46

Hvis du kun får fat i måske 4-6 skifter, (lag mursten). vil væggen knække uden større problemer.

Måske kan du fastgøre med limankre. 1 meter lange gevinstænger ned i murværket så du får den fornødne kontravægt

Ja, det er nok ogsaa det jeg ville göre - men maaske ikke en hel meter. SAA berusede bliver mine venner ikke.

10 cm mursten er godt nok ikke saerlig meget at göre fast i....
Er muren malet? Saa kunne du jo först saette en tynd, men staerk plade op (jeg taenker.... cementfiberplade....?  . Lim, lange skruer (i zigzag, hver 20e cm), cementankre, alt hva' der kan sörge for at den sidder ordenligt fast - og saa male den i samme farve som muren, for at göre den "usynlig". Og saa lime den "rigtige" (lidt bredere) plade ovenpaa - mad masser af lim.... og maaske et par mindre skruer paa undersiden.

Men OK - jeg er en ren amatör - det er nok bedst at göre som fagfolkene herinde siger.
Jeg pröver bare at taenke paa damen ogsaa... og finde en *elegant lösning*.... eftersom jeg sélv er en dame..... og jeg bryds mig heller ikke saerligt om hyldeknaegte, hvis de kan undgaas.

Synes stadig jeg er i vilrede...:-(
Er ved at nå til den løsning, at det bliver hyldeknægte.....der bliver sgu ballade på hjemmefronten.

Synes det lyder som en voldsom operation at skal montere gevindstænger i væggen, eller er det bare mig...?

Nogle der har andre forslag?
Det gør jo ikke nogen videre forskel om du anvender hyldeknægte. Hvis de kun fastgøres til de 6 øverste skifter rives de jo ned uden de store problemer.

Gevinstængerne er nu slet ikke så svært som det lyder. Du låner eller lejer et laaaangt murbor. (Af en elektrikker f.eks.) Borer et passende 12 mm hul. Injekserer med klæbeanker lim og slår en gevindstang ned i hullet. Så har du fat - og resten er historie.
Det skal indrømmes at "så svært" kan være et relativt begreb. >)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også