mursten over vinduet faldet ned

Hej!!

Jeg har et gamelt landbrug hvor vinduerne blev skiftet for ca 6år siden (den tidligere ejer). Nu kan jeg se at flere  mursten over vinduerne har løsnet sig og faldet ned. kan de mures forsvarligt op igen med alm. mørtel eller hvad??. evt. fremgangsmåde. håber I kan hjælpe, jeg vil gerne gøre det ordentligt

MVH Mekeren
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fortæl hvordan det ser ud over de vinduer.
Er der stik, bue eller hvad.
Gerne billede.
jeg troede jeg havde lagt billede ind, men prøver igen....

MVH mekeren
Billedet ser ud som om de kun har lagt nogle mursten over vinduet og regnet med at mørtelen kan holde dem fast, det er noget klamp.
Har det gamle vindue været højere end det nye?

Den rigtige måde er at lægge en murstensoverligger ind som første lag over vinduet, den skal selvfølgelig væer længere end murhullets bredde så den har noget at ligge på. Ovenpå den kan man så mure hullet ud.

Jeg ved ikke om man kan få overliggere til de kalksandsten der er brugt, hvis ikke skal der mures en stålbjælke ind.

Ja, de mursten SKAL nærmest falde ned.
Det er det værste fusk - GDS-arbejde. Er jeg bange for.

Det burde have afstedkommet en bemærkning i tilstandsrapporten - selv om det er fuldt synligt!

Det ser ærlig talt lidt besynderligt ud. Vinduerne sidder meget dybt i muren. Er der mon opmuret skalmur - efter at vinduerne er monteret? Murværket må være mere end 6 år gammelt?

Det eneste der lige kan findes på er at fastgøre murstenene med skruer - nedenfra og op. >)
Annonce
Tak for responsen..det var lidt det jeg forventede at høre. Det med skruerne lyder som en løsning, det ville være nr 1 hvis huset skulle pudses op, så skruehullerne kunne skjules. Det ville jeg lige tænke nærmere over.

MVH mekeren
Det murværk ligner da ikke et gammelt landbrug, umiddelbart ser det ret nyt ud, måske der er blevet efterisoleret med en ny mur uden på. det ville da være synd at pudse sådan en mur op...
Hvis du har planer om at pudse huset, vil den bedste løsning være at hugge en sten ud på hver side af vindusehukket og lægge en murstensoverligger ind og mure et skifte ovenpå.

ser godt nok mærkeligt ud....

Er enig med ovenstående,- hvis du alligevel skal have huset pudset, så få lagt en murstensoverligger ind. Det med skruerne tror jeg ikke er den bedste løsning..

mvh jan
ville godt nok aldrig pudse dem!
Så hellere få det lavet ordentligt.

Du får godt nok meget vedligehold i forhold til havd du er vant til, ved at få huset pudset.

Mvh Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis