Lupo bremser underligt efter bremseskift.

Jeg har skiftet bagbremse cylindre og bakker på en lupo, den havde en utæt cylinder, så der har været luft i systemet.
Den er selvfølgeligt blevet udluftet.
Men når man bremser nu opfører den sig så ledes:
Når man efter at have kørt lidt tråder på bremsen, bremser den super, men slipper man pedalen, og derefter tråder på pedalen igen, er pedalen meget hård, og bilen bremser slet ikke så godt mere.

Jeg har aldrig oplevet noget ligende, den er blevet udluftet en ekstra gang, og der kom ingen bobler med ud..

Jeg er lidt flad for hvad det så kan være, er det bagbremserne der ikke har justeret sig selv nok ud? Den bremser virkeligt elendigt ved lav hastighed, og ved andet bremsetryk. :/
Håber I kan give lidt ideer..

Mvh

Morten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at løfte baghjulene fri.
Kontroller at begge hjul løber frit.
Træd bremsen hårdt an og slip bremsen.
Kontroller at begge hjul løber let.

Hvis ikke hjulene løber let, straks efter bremsepedalen er sluppet, kan det meget vel en bremseslange, der er kolapset inde i, altså ikke nødvendigvis synligt.
Hænger hjulet, prøv da at linde udluftningsskruen og mærk om hjulet derefter løber let. Er det tilfældet er det bremseslangen, der er i udu.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der var ikke noget før du lavede bremser?

hvis bremsepedalen bliver hård ved hurtige opbremsninger efter hinanden kan det være din bremserforstærker der er dårlig..

hvis bilen bremser mærkbart dårligere bagefter har det ikke ngoet med bagbremsen af gøre, du kunne stort set pille den af næsten uden at mærke det på bremseevnen da forbremserne bremser 80% af den samlede effekt, og mere hvis du bremser rigtig hårdt.
Ville jo bare være et underligt sammenfald, men kan jo lige lave pumpe og start motor testen..

Mvh

Morten

Fejl fundet, der var røget en lille vacuum slange af, så vacuum forstærkeren var længe om at opbygge et vacuum..

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis