Scoremiddag - ikke for dyr Lav-Det-Selv 3049 31-03-2000 19:51 Hej nogen som kan give mig et par forslag til en scoremiddag. Jeg får mintidl. kæreste på besøg efter 1 års pause.HilsenMartin 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 31-03-2000 19:52 500 g. oksekød1 pk bacon (150 g.)1 bk champingonBeauvais tomatpuree (IKKE ketchup!)1 lille fløde 13%kartoflerpersilleTomaterSkær baconet i små stykker og kom dem på en pande ved lidt over middel varmeTilsæt umiddelbart efter de rensede skiveskårne champingon.Steg de to ting sammen til baconet har afgivet hovedparten af sit fedt ogchampinonerne er møre. Fjern bacon og champingon fra panden UDEN atfedt/kraft ryger med. Brug ex. en trådsigte og hæld fedtet tilbage påpanden.Steg så seks bøffer i bacon/champingon skyen.Læg bøfferne i et firkantet fad gerne glas (ser godt ud). hæld fløden påpanden men UDEN at koge den (så skiller saucen). Tilsæt bacon og champingonog lad det varme stadig UDEN at koge til saucen tykner (tager et par min)Smag til med 1 tsk tomatpuree og peber.Så hælder du saucen ned mellem bøfferne og pynter hver bøf med 1 skive tomatog et drys persille.Serveres med persillekartofler.Denne ret er nem, billig og smager ubeskrivelig godt. Nydes med en godrødvin.Den mætter godt men synes du I skal have dessert, så vil jeg foreslå enæbletærte. Mørdej i en tærteform, bag den 10 på 200 g. masser af æblestykkerex. cox orange ovenpå drys med sukker og kanel og ind i ovnen igen sammevarmegrad i 10-15 min til æblerne er møre. Spises med creme fraiche ellerflødeskum.
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 31-03-2000 19:52 Hmm...lyder da egentligt lækkert, men jeg har af en pige hørt at man IKKEskal servere bøffer og lign. , hvis man skal holde 'scoremiddag'. Hvad man istedet skal servere, har jeg dog endnu ikke fået opklaret *lol*.Jeg skriver igen, hvis jeg finder ud af det!MvhTrond Øyvind Hermansen
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 31-03-2000 19:52 TV-dyret Henrik Boserup har faktisk skrevet en bog om scoremad, så prøvboghandlen eller biblioteket.mvhJan