C3 fejl på AEG Öko Favorit 6081 Sensorlogi

Hej LDS'er

Min opvaskemaskine melder fejlen C3, såvidt jeg kan læse ud fra brugsanvisningen så har Vandbeskyttelsessystemet reageret. I brugsanvisningen står følgende om vandbeskyttelsessystemet : " Som beskyttelse mod vandskader har opvaskemaskinen et vandbeskyttelsessystem, AQUA CONTROL SYSTEM. I tilfælde af fejl afbryder sikkerhedsventilen i maskinen straks vandtilløbet og tømmepumpen indkobles. Dermed kan vand hverken løbe ud eller over. Resterende vand i maskinen pumpes automatisk bort. Dette AQUA CONTROL SYSTEM fungerer også, når der er slukket på maskinen og/eller døren er åben, men maskinen skal være tilsluttet elektrisk."

Hvordan fikser jeg fejlen?

Da det er en ældre maskine, så vil autoriseret service være udelukket, da det sikkert vil være billigere at købe en ny opvaskemaskine.

Men da maskinen ellers virker fint, så kan jeg med lidt hjælp fra jer måske selv fikse problemet?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
" Som beskyttelse mod vandskader har opvaskemaskinen et vandbeskyttelsessystem, AQUA CONTROL SYSTEM. I tilfælde af fejl afbryder sikkerhedsventilen i maskinen straks vandtilløbet og tømmepumpen indkobles. Dermed kan vand hverken løbe ud eller over. Resterende vand i maskinen pumpes automatisk bort. Dette AQUA CONTROL SYSTEM fungerer også, når der er slukket på maskinen og/eller døren er åben, men maskinen skal være tilsluttet elektrisk."

Prøv at se om der ikke et en bakke under maskinen til opsamling af evt. vand. Denne bakke er normalt forsynet med en føler, som aktiverer AQUA CONTROL SYSTEM. Når bakken bliver tømt og tørlagt, plejer systemet at fungere igen.

fase
Super, S. fabrin ..... Du er pt. dagens mand i skysovs.

Jeg fandt ingen bakke under maskinen, men jeg lukkede for vandet og lod maskinen pumpe restvandet ud imens jeg krængede maskinen til højre.
Derved gik den ud af C3 fejlen og tilbage til rest tiden, så pt. kører den programmet færdig.
Når den har gjort det, så sætter jeg den lige til at køre en tom vask, så jeg er sikker på at den ikke stopper igen.

Men jeg tror du har ret, for der sidder nok en indre bakke i maskinen, som jeg ikke umiddelbart kan se, men ved at krænge maskinen er denne bakke blevet tømt.

I skrivende stund har maskinen nu kørt programmet i 15 min

Mange tak for hjælpen


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej

Har lige brugt dit indlæg - og min maskine kører igen.

Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis