Hvor varm bliver en cylinder knoxwille 34 9900 09-03-2012 17:40 Har købt mig en Suzuki gs 400 som skal renuveres lidt, vil male cylinderen og motorblok sort, men hvor meget skal spray malingen kunne klare, har fundet noget der klare op til 400 grader, er det nok !! Hilsen Thomas 15 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 10-03-2012 00:30 Ja det skulle være rigeligt, jeg har brugt en almindelig billig sort spray maling og det holder ganske udmærket.
PeterR 4014 4000 10-03-2012 23:00 Der findes sort maling til brændeovne, det burde også kunne holde. Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
uldal 6695 6500 11-03-2012 09:59 Rigtigt ... Ovnlak skal der til. Selvom sprayen kan holde til 400gr er det langtidspåvirkninger der tæller. Olie, fedt og benzin er også en svøbe. Jeg ville nok gå til en industrilakerer, der kan det der ... Eller googl al-slib. De har gode erfaringer i overfladebehandlinger
PeterR 4014 4000 11-03-2012 12:54 Nu er en cylinder som regel noget nubret/ru overflade, så med mindre man vil pulverlakerer den syntes jeg måske at gå til en lakerer og betale en masse penge der er lidt overkill. Så hellere smide 150 kr. efter en sprøjepistol fra onkel harald og mal den selv hvis dette ovnlak ikke fåes på spray. MVH Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
uldal 6695 6500 11-03-2012 15:35 Kære peter, no overkill! Enten ordentligt eller slet ikke..... Annonce
egoland 246 8000 11-03-2012 22:01 Skrevet af uldal på 11 mar 2012 15:35 Kære peter, no overkill! Enten ordentligt eller slet ikke..... Problemet med maling kan være ordentlig køling, så pas på med pulverlak og lign. tykke lag. Det der til udstødning er såmænd også udmærket - holder glimrende! og er tyndt, så det ikke forhindrer varmen i at slippe væk.
PeterR 4014 4000 13-03-2012 08:44 "uldal" ser godt hvad du skriver og ved godt hvad du mener, men ser også at det er en GS400, en maskine der ikke har særlig meget værdi, og når folk spørger herinde, så henviser jeg til det man selv kan, og ikke til et firma. Jeg gætter på du selv har en maskine i 100.000+ klassen, og der er det en anden snak mht. at få tingene gjort 100% professionelt. Men du har vel også haft en begyndermaskine engang, hvor du selv lavede ting på. Egoland, det med maling til udstødning, jeg havde ikke selv set det med blokken også skulle være sort, vil det være egnet der. Om ovnlak vil vøre egnet på blokken ved jeg ikke. Men jeg er sikker på at det skal være noget 2 komponent for at holde ordentligt, samt at kunne holde til benzin / ethanol. MVH Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
uldal 6695 6500 13-03-2012 08:52 Jeps, jeg startede med 2 vrag af java 125. Byggede een op af de to stakke. F.eks mht maling, var årsagen til, at jeg kunne få så stor en pris for motorcykel, at jeg kunne købe en nsu super max, var, at ikke gik på kompromis. Man kan nemt en lørdag formiddag koste en mc over, men man bliver aldrig rigtig glad. Hvis man tar tiden til det, dukker dér et frisk tilbud op om en god sprøjtning. At ha et godt netværk er guld værd, når man skruer mc.
PeterR 4014 4000 13-03-2012 09:32 Yeps, men du ved også godt at man kan fodre svin med gamle motorcykler, og de koster ikke en skid ved salg næsten uanset stand. Det var noget andet da "far var dreng". Jeg mener stadig, at hvis man øver sig lidt på andre emner, kan man selv få lavet et rimeligt resultat med en malersprøjte, hvis man har en ordentlig kompressor. Jeg ville aldrig skrive som jeg gør, hvis det handlede om en benzintank. Hvad kører du egentlig på selv. MVH Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
MUFI 230 4990 12-04-2012 10:49 Jeg har malet min cylinder gul. Malingen var på spray, og bliver brugt til Bremsekalibre. De bliver ekstrem varme, og det er fint til en cylinder. Lidt svært at undgå løbere med den type jeg havde, men lidt men mange gange, giver det rette resultat. Ellers er der i byggemarkedet, ovnmaling. De er vist matte i sort og metalgrå. Den metalgrå er skide flot, og det har jeg brugt til topstykke og rockerboxe. -En ovnmaling skal varmes efter at den er påført, således at malingen hærder. Det kan du gøre i mors bageovn VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her