Bygge 1 sal

Vi har et 1,5 plans hus fra 1955.

Taghældningen er 30 grader, og overetagen er selvfølgelig ikke udnyttet. Da eternit taget er i dårlig stand og spærene trænger til at blive rettet op, samt skorsten skal mures op igen.

Så er jeg meget interesseret i at få hævet rejsningen til omkring 45-50 grader, med nye spær. - Og selvfølgelig udnytte 1 salen til beboelse.
Jeg er ved at gøre byggetegningerne klar til en byggetilladelse.

Det er hovedsageligt et gør det selv projekt pånær strømmen.

Mit store spørgsmål er hvad er der af krav jeg skal overholde, kræves der ingenør beregninger på andre ting, såsom kviste eller lign? Spærfabrikken beregner selvfølgelig spærene udfra mit valg af nyt tag.

Mvh. Jeppe
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke den lokale byggemyndighed vil forlange statiske beregninger om underetagen kan klare den nye belastning?
Mon ikke den lokale byggemyndighed vil forlange statiske beregninger om underetagen kan klare den nye belastning?
Mon ikke den lokale byggemyndighed vil forlange statiske beregninger om underetagen kan klare den nye belastning?
Dvs vi er ude i en ingenør beregninger på huset? Tænker bare : Vi har et fuldmuret hus med en stor sokkel på. Hvad gør de når de beregner på sådan et hus? Beklager hvis jeg spørger dumt.

Venligst Jeppe
Annonce
Jeg gik med samme ideer, men de blev droppet, da mine indermure er af moler, så skulle der fræses ud til damprør, som skulle støbes i punktfundamenter, for at det kunne lade sig gøre, det var den besked jeg fik.
Jeg valgte at lave en tilbygning i stedet for, det er jeg utrolig glad for i dag, at det blev den løsning.Det blev også 100 % gør det selv (undtagen el, vvs og kloak.)
mvh jens
Okay ja det lyder også fedt. Men vi kan ikke bare lave en tilbygning nu når det er kælder og stueplan.(Desuden passer grunden heller ikke til flere grundplan kvadratmeter)

Men vores er jo mursten i inder og ydervæg, samt alle vægge i huset er i sten. Så hvis det ikke kan holde, så er jeg sku lidt i vildrede..
Din kommune har helt sikkert en detaljeret oversigt over hvilke dokumenter der skal foreligge. (Ellers er der jo BR10).

Det er længe over de dage hvor en forudsætningsløs parcelhusejer egenhændigt kunne udarbejde en ansøgning om byggetilladelse. >)

Det er tvivlsomt om DU selv kan leve foruden en bæreevne- og stabilitetsberegning af dit (næsten) nye hus.
Forstår ikke helt det du skriver Sitting Bull.

"Det er tvivlsomt om DU selv kan leve foruden en bæreevne- og stabilitetsberegning af dit (næsten) nye hus."

??
Skrevet af Jeppe bp på 09 mar 2012 19:25
Forstår ikke helt det du skriver Sitting Bull.

"Det er tvivlsomt om DU selv kan leve foruden en bæreevne- og stabilitetsberegning af dit (næsten) nye hus."

??

Han mener nok at det er bedre at lave den og være sikker end og lade være og se hele dit hus knække sammen pga for høj vægt eller moset grund eller bare detaljer lavet forkert.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis