Bygge 1 sal

Vi har et 1,5 plans hus fra 1955.

Taghældningen er 30 grader, og overetagen er selvfølgelig ikke udnyttet. Da eternit taget er i dårlig stand og spærene trænger til at blive rettet op, samt skorsten skal mures op igen.

Så er jeg meget interesseret i at få hævet rejsningen til omkring 45-50 grader, med nye spær. - Og selvfølgelig udnytte 1 salen til beboelse.
Jeg er ved at gøre byggetegningerne klar til en byggetilladelse.

Det er hovedsageligt et gør det selv projekt pånær strømmen.

Mit store spørgsmål er hvad er der af krav jeg skal overholde, kræves der ingenør beregninger på andre ting, såsom kviste eller lign? Spærfabrikken beregner selvfølgelig spærene udfra mit valg af nyt tag.

Mvh. Jeppe
Vi har et 1,5 plans hus fra 1955. Taghældningen... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, standard mursten er 11 x 22 x 5.5 cm

Det er det dog ikke helt når man nærmer sig den tyske grænse med akkord mursten....
Skrevet af Koludabyg på 10 mar 2012 19:44
Ja, standard mursten er 11 x 22 x 5.5 cm

Det er det dog ikke helt når man nærmer sig den tyske grænse med akkord mursten....
Hov hov   Men helt korrekt... Vores mursten er nogle helt andre mål.

Ang. beregninger må jeg altså sige, at vi IKKE fik lavet en eneste. Jeg havde forhørt mig ved en del steder og da de alle sagde at så længe der er fuld kælder under, så kunne det sagtens bære.

Desuden er vores indervægge beton og mursten yderst så der var ikke nogen risiko fik vi afvide.

Myndighederne har aldrig efter spurgt en statestik beregning...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Statik handler allermest om sikkerhed og ansvar for at konstruktionerbe bliver hvor de er.

Tænk over det ved næstkommende orkan når "over'en" er blæst over i naboens carport!
Skrevet af MLU på 10 mar 2012 20:10

Hov hov   Men helt korrekt... Vores mursten er nogle helt andre mål.

Ang. beregninger må jeg altså sige, at vi IKKE fik lavet en eneste. Jeg havde forhørt mig ved en del steder og da de alle sagde at så længe der er fuld kælder under, så kunne det sagtens bære.

Desuden er vores indervægge beton og mursten yderst så der var ikke nogen risiko fik vi afvide.

Myndighederne har aldrig efter spurgt en statestik beregning...


He he, ja, jeg havde aldrig set lignede....

Det passer altså ikke helt, et hus kan sagtens være udført  med tynd lette ydervægge, og stadig have fuld kælder under, ligeledes kan der mangle stabilitet ved meget få indervægge.

Jeres hus er dog nærmest bygget som en bunker, så der er ingen risiko der nej.

Utroligt at de ikke har efterspurgt en beregning, ved at ved tidligere opgaver, var denne efterspurgt ved  ansøgningen.
Til Koluda:
Nej vores mursten finder man ikke lige på så mange huse. Så er der nok nogen der vil sige heldigvis

Tak for din sammenligning. Den tager vi nemlig positivt   Og selvom vi nu har haft en del blæst er der ikke en eneste gang vi har hørt knage lyde overhovedet.

Nå, pejer de at forlange stat. beregninger? Tjae. Hva ska jeg sige til det   Vi fik en pensioneret kommune mand til t ordne tegninger for os men mener altså ikke der var stat. beregninger i dem...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis