Luft solfanger

Hej alle LDS'er... Her er mit foreløbige bud på en luft solfanger. Vejret har ikke været det bedste men de første målinger viste tæt på 50 gr C. Der kommer selvfølgelig en blæser på, når den bliver monteret. 

Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey du..
Ser lovende ud, jeg går med de samme planer. Jeg Vil bare en ramme lidt som din og fylde den op med sorte dåser(nok mest øl). Harald Nyborg har en lille solcelledrevet blæser man kan sætte øverst. den koster omk. 250 og virker supergodt(dog ikk lydløs). Så¨for du jo os kun luft ind når solen skinner-varm luft..

<p>KISS...</p>
Super fedt :-)
Godt tænkt. Ku meget vel være jeg kom til at låne noget af din ide :-D

R. C. Nielsen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fedt med den slags ideer, og med billeder, det giver god inspration

Mvh

Morten

Hej igen.

Tak for alle kommentarene.

Nu har jeg fået sat kassen op på væggen, og er faktisk ikke kommet ret meget længere (sløj baby der er far-syg og så´n)  men der kommer flere billeder når jeg kommer igang igen

Og så må vi jo se om der rent faktisk kommer noget brugbar varme ind i værkstedet



Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Fangeren er hængt op på væggen til værkstedet, men toppen af kassen er desværre i skygge det meste af tiden.



Skal sgu nok overveje lidt isolering rundt om røret, eller er det mon nok at vikle det ind i alufolie?



Indblæsning i værkstedet.

En gammel pc blæser fik nyt liv i værkstedet.
Og på trods af at værkstedet OVERHOVEDET ikke er isoleret havde jeg igår 10 grader udenfor og 18 grader indenfor , så når jeg får fat i noget isolering bliver det vidst helt godt

Og det bedste ved det hele.....det har ikke engang kostet 100 kroner ialt (fordi man altid har noget gammelt skrammel i gemmerne!)

Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
Dejligt at du giver tilbagemeding når projektet køre.. )
At give feedback på sine projekter er vel det mindste man kan gøre, når man nu viser dem frem.

Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
Har du beklædt ribberne med noget sort ?, så du evt. kan opnå en højre temperatur. Tror helt sikkert det vil hjælpe med både isolering af skuret men også rør. Det kan også være at det bliver bedre hvis du benytter enkelts lags glas. Men det kan jo så øge varmetabet. MEn fedt at se folk med mod på noget LDS

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Jeg har kun malet det indvendige med rigelige mængder af matsort spraymaling
De sidste par dage, hvor der har været en del sol har temperaturen i afgangsrøret lagt på omkring 30 grader. Jeg er også gået så småt igang med at isolere værkstedet så det bliver lunt og godt derinde til vinter!
Jeg har godt hørt det med enkeltlags glas kontra termoruder, det må blive næste solfanger projekt (jeg skal bare liiiige have drukket nok øl først, men jeg bruger sådan set bare de materialer der falder ned i min trailer så det koster jo næsten gratis!
Og ja! Jeg er en Gør-det-selv'er af guds nåde. (heldigvis med fruen velsignelse!)

Hvorfor bare rulle ned i byggemarkedet og købe ind når man gå og bygge og hygge derhjemme?


Martin

Gør-det-selv'er
men fruen kalder mig bonderøv.......
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også