vendesav vs bordsav + geringsav

Hej alle


 Så  er tiden snart oprindet hvor der skal noget nyt grej i værkstedet. Denne gang skal der suppleres med en bordrundsav. Nu kan jeg så ikke helt finde ud af om jeg kan "nøjes" med en vendesav, eller jeg skal have mig en bordsav. Jeg har allerede en god kapsav (bosch gcm12sd) så den skal jeg skille mig af med hvis det bliver vendesaven. 
 Et stort minus ved vendesaven er at det stortset kun er Dewalt som har em i programmet. Ikke stor fan af det gule (lang historie)

 er der nogen som har anbefalinger til enten det ene eller det andet
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den har jeg godt set. Men falder over på denne og lign. er at landet "kun" er fæstet i den ene ende. Jeg har haft ft i den mindste vendesav fra dewalt. Den er næsten magen og den syntes jeg er ldt lala..

Jeg er uddannet maskinarbejder, så jeg vil ikke afvise at det er en erhvervsskade at jeg hænger mig i ligegyldige detaljer :-/
Det er jo ikke en ligegylding detalje.. Hvis du allerede nu kan irritere dig over en detalje på en sav som du ikke har købt, så forestil dig bare hvordan det bliver efter den har stået i værkstedet i 3 måneder.

Man vil jo gerne have noget der også føles som god kvalitet og som man ved man bliver glad for i længden

Det er jeg helt indforstået med





Mvh Mærsk

Hej
Jeg har også tidligere overvejet en vendbar sav (DW743) men gik væk fra det igen, og endte med at købe en grøn bordrundsav (PST 10) og en kap geringssav med udtræk og dybdestop (DW712).
Mit forslag; hvis du vil købe en vendbar sav, så tænk over det (mere end en gang ) for at være sikker på, at de begrænsninger, en sådan har, ikke betyder noget for dig.

mvh
Karsten
Man bør have begge dele, hvis man har plads :-)

Og kan du ikke lige de gule - så køb en gl. Elu (samme) men blå :-)

Ulempen ved vendesaven er det manglende teleskop udtræk og at den er bøvlet at flytte rundt med..
Så en god udtrækssav er et must..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Jeg er helt enig med de andre. Jeg har selv i tidernes morgen købt en Makiata Flipper (bord rundsav og kap gerrings sav i en) men den solgte jeg allerede efter et par måneder.

Så nu har jeg en stationær bord rundsav fra Mikata i stedet for og en Kap gerring sav med teleskop udtræk og det virker langt bedre end at have en samlet maskine

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

tak for jeres input. jeg hælder jo også mest til at købe et produkt for hvad det er og ikk hvad det kan laves til. Så det ender jo nok med en bordrundsav. JJeg er lidt lun på den gts 10 xc. Er der nogen erfaringer med denne sav, eller evt henvisninger til andre save i samme kaliber.

mvh
Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis