eletrisk sitrende lyd fra vaskemaskine?

Hej jeg har lige købt en brugt AEG lavamat. 350kr så det er ikke jordens undergang hvis den går kold, men, jeg er mere bekymret for korstslugning, brænd og den slags

når motoren kører siger den sådan en sitrende elektrisk lyd. Som om noget kører i overgang, dårlig forbindelse, hvad ved jeg. (jeg ved INTET om el-sager og moterer)

Det er første tur den kører nu. Jeg må hellere være ekstra opmærksom under centrifugeringen og så ellers altid være hjemme når den kører.

men er det noget i har hørt om før og jeg skal være meget bekymret for?

vh Oscar
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der jord på det stik du har sat den til, altså 3 ledninger?
nej det er der nemlig ikke. men har jord stik i køkkenet og kan jo købe jordforlængerledninger og sætte et nyt jordet stik på maskinen.

kan det, at der er ikke er jord på nu, have noget at gøre med at den siger de lyde, eller tænker du mere på min sikkerhed og stød hvis noget går galt?
sådan set begge dele

ville sætte et stik på med jord, om det hjælper på lyden finder du hurtigt ud af.

ellers kommer der nok en til forbi med bedre kommentar end mig
he okay tak for det

jeg har en kammerat der er elektriker og han synes også jeg skulle få den jordet. Han kunne ikke sige noget om sammenhæng med lyden og jordstik, men mente det var en gode ide mht. sikkerhed. Den står jo også i badet, men trækker natuligvis stikket ud hvis jeg går i bad og åbner døren så der ikke bliver fugtigt.

men man kan jo glemme det med at trække stikket ud, så den skal have jord
det kunne lyde som om at den skulle have en omgang nye kul samt lidt af en pimpsten så tror jeg næsten at lyden forsvinder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Helt sikkert dine kul i motoren der enten sidder fast eller er slidt op..

Skift dem...

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Maskinen er sikkert pyntet op med uoriginale kul. De bliver slidt til. Men få maskinen jordet ... Ellers risikerer du, at det er dig der bliver jordet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis