Jeg er så træt af danske priser.

Reservedele. Så gik min termostat igen, køleren drypper, og jeg skal lige bruge et par motorophæng og et blinklys.

Gid der på et eller andet tidspunkt ville komme en par af de tyske firmaer og købe et dansk domaine/oversætte deres sider så de var 100% rette mod danske kunder, men med tyske priser, og så bare sparke røv med deres priser mod de danske leverandører. Jeg har set det et par gange fra vvs branchen. Jeg syntes efterhånden de par firmaer der leverer/dominerer til de private danskere, er blevet lidt for kække med deres profit.
En sammensætning af flere leverandører gør at prisen bliver noget lunde, men slet ikke som eks. en af mine venner, som har tiden til virkelig at finde leverandører udenlands til hans biltype. Han ligger aldrig under 66% i "rabat" ift. de danske priser. Vi mangler sgu noget konkurrence.

MVH - en halvfattig mand.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo også tage et aftenkursus i tysk.

Bent.
Ja .... eller starte på en latinsk danseskole for enlig mødre over 60 ...

Man kunne også vælge at kommentere på indlægget ... ?!

Konkurrencen består vel i, at alle firmaer - uanset nationalitet - har lov til at sælge reservedele til det danske marked. Problemet er nok profitten for udenlandske firmaer ikke er til at få øje på hvis man skal give store rabatter.
Det forhindrer os da ikke i at kunne henvende os til firmaer i nordtyskland eller sydsverige for at kunne handle med dem ?

For i øvrigt er et firma som daekonline.com tæt på at efterleve det du efterspørger. De er som navnet antyder stærkest på dæk. Firmaet bag ( Delticom AG) holder til i Tyskland eller Schweiz ( kan jeg ikke helt huske...) og leverer dæk og autodele til skarpe priser. De kan endda henvise til serviceværksteder i DK hvor delene kan sendes til og som arbejder til gode timepriser.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Sjovt, jeg driver faktisk en latinsk danseskole for enlig mødre over 60....

Jeg har intet problem med tysk, læs mit indlæg. De danske bliver ikke presset, hvis ikke den almindelige hr. og fru. leverpostej ikke også kaster sig over udlandet og de danske dominerende får den konkurrence de burde få.

Hvorfor søren skal jeg give 200 kr. for en uoriginal termostat hos nogle af de danske pushere, når den kan købes for 50 kr. i tyskland. De var bare et pris eksempel.

De udenlandske skal ikke give store rabatter, det er skam deres listepriser til private jeg skriver om, de skal bare lave nogle webshops ala daekonline.dk.

Der er dækonline lige præcis et godt eksempel på hvad jeg ønsker, god sammenligning, der er så bare lige bøvlet hvis man ikke kender en til at sætte dem på.

For år tilbage havde vi også lidt flere reservedels pushere på nettet, men så køber eks. thansen dem op og lukker dem eller sætter de samme priser hele vejen rundt.

Det kan de ikke med webshops / annoncører på ebay , det er det jeg mener.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jo lad os da endelig smide flere penge ud af danmark, det går jo så godt i forvejen.

skal jeg være ærlig synes jeg der er rig mulighed for og finde en fair pris på reservedele, du skal bare gøre op med dig selv om det skal være originalt eller uoriginalt.

at danske priser er høje kan vi hurtigt blive enige om,men og flytte alt handel til udlandet hjælper heller ikke på de danske priser.
Henrik, jeg kan godt se hvad du mener, og så alligevel ikke. Jeg syntes ikke det er et sundt samfund når der ingen konkurrence er, det ser vi gang på gang. Vi har for høje lønninger, det sætter et naturligt leje for alt handel. Det er bare ikke nødvendigvis dem der står i butikkerne der får den fede løn, det er dem i startleddet vil jeg tro.

Måske tråden kunne få nogen til at skrive om hvor de handler dele som private. Jeg gider ikke indlæg som "igennem min onkel som køber det hos ftz med 40% fordi han er momsregisteret."

http://www.hovwdiaudi.dk
www.pm-webshop.dk

var de sidste 2 steder jeg handlede for at få nogetlunde priser, men de ligger stadig meget over udlandet. Det hastede lidt så jeg havde ikke 4 timer til at drøne ebay.de rundt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
ja hvem får de store lønninger, jeg er ihvertfald ikke en af dem, og heller ikke dem der står i butikken, så er der moms, skatter og afgifter tilbage.

det kommer an hvad jeg skal bruge til bilen, simple ting som ikke er så vigtige som filtere slanger og sådan noget der hvor det er billigst og nemmest, som regl hoyer eller biltema.

vigtige dele som bremser, generator og udstødning bliver købt hos mekonomen eller hos toyota, har flere gange haft held med at få rabat ved og sige at en anden sælger samme vare billigere.
sparede 35% bare ved og være lidt flabet
Har handlet der en del gange, de plejer og være til og snakke rabat med.

http://www.refako.dk/
Lige en historie fra den store verden (fyn)
Min bil ( Saab 9-3 årg. 2006) lyste med motorfejl og kæk som jeg er købte jeg en motortester og fandt ud af at der var fejl på de 2 iltsensorer ( lambdesonder) 2 nye bestilt i tyskland, monteret og så igang igen. Men glæden var kort, efter en uge var der igen motorfejl med samme fejlkode, men det kunne jo ikke være rigtigt, sensorerne var helt nye.
Da bilen skal til syn måtte jeg gå den tunge vej til et autoriseret værksted som udlæste 17 fejl, incl fejl på iltsensorerne. Så konklusionen blev at det var styreboksen der var død. En ny blev monteret ( ikke helt billig ) og så ud at køre. 2 dage efter igen fejl på styringen og tilbage til værkstedet, som absolut ikke syntes det var morsomt længere. Nu har de haft bilen et par dage og meddelt at fejlen er fundet, ja gæt, 2 stk. defekte iltsensorer der forstyrrede alt det elektroniske stads. Heldigvis har de gemt den gamle styreboks som monteres på igen.
Min lærdom er at der snarest foretages en rituel afbrænding af 1 stk. motortester og så lover jeg mig selv aldrig at købe uoriginale stumper til min bil.

Bedste hilsner Bjarne

 

bjarne, det undgår du nok ikke, selvom du gerne vil. Til den ene side kan siges, at alle fabrikker, der er underleverandører til bilfabrikkerne, har en produktion, der går ud til grossister i hele verden. Til den anden side, findes der mange VElrenomerede autoforhandlere, der køber uoriginale dele, produceret på samme sted, som de originale - somme tider oplyser de kunden, at det er en uoriginal del, somme tider ikke. Eller de handler orig. dele gennem en stråmand. En ande ting er priserne. Hvis du fjerner alle afgifter og andre omkostninger samt fortjenesten, har du stadig en indkøbspris der er højere end mange kolleger i andre lande. Vi er så små, at Danmark ikke er større end en stor provinsby i Tyskland f.ex. Og taler vi USA, sælges der millioner tændrør i forhold til vores få tusinder. Hvorfor de fleste udenlandske grossister ikke sparker en hjemmeside til Dk igang, er den simple årsag, at vi intet marked er.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis