Understøtning af etage, nedtagning af væg...

Hej... Min opgave består i et rum delt af en murstens væg, jeg gerne vil af med! Rummet måler 6800mm x 7800mm invd på muren, spærne går ad de 7800mm. Etageadskillelsen består af træstolper h: 180 b: 140 med en afstand af ca.770mm. Kravet er så lav en understøtning som det er muligt, jeg regner som udgangspunkt med to HEB bjælker, så kan jeg montere dem inden jeg fjerner vægen.

MVH. Kent
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kent

Det lyder som en spændende opgave, men jeg vil mene at en skitse vil være et godt udgangspunkt for at få nogle kvalificerede svar.
Vi skal også høre:
- om huset bare er et almindeligt hus med stueetage og 1. sal
- om murstensvæggen fortsætter på etagen over
- tungt tag / let tag
- typen af spær

Jo flere detaljer, desto nemmere bliver det at svare på dit spørgsmål.
Uanset, så vær opmærksom på at du får ikke nogle garantier og underskrifter på at det du får oplyst, også er korrekt.

Så for at være på den sikre side, vil min anbefaling være at få fat på en bygningsingeniør og få en beregning med underskrift på.

Mvh. Martin
Men det kan med en vis grad af sikkerhed siges at:
Næsten uanset hvad der er ovenover og med så store spænd bliver det nogle ordentlige stålbasser der skal op. Endvidere kan den væg du vil fjerne meget vel være stabliserende.

Og som det siges så er de oplysninger du måske kan få her ikke noget der holder - heller ikke i byretten.

Bjælkespær til en carport er lige hvad der kan klares her på sitet. >)

Find du hellere en bygningsingeniør med det samme.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis