Gode råd ved køb af kondens tørretumbler

Hvilken model kan I anbefale ? ( Pris , strømforbrug er selvfølgelig vigtigt, men allervigtigst er at den sender MINDST mulig fugtighed ud i rummet ).
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bosch eller AEG med varmepumpe, de er i energiklasse A+.

Bauknecht med varmepumpe..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Pris sat til side, så er Miele min anbefaling til dig. Har selv haft en Miele di sidste to år og har aldrig haft antydning til fugt i huset.
Der er også en smart løsning så man kan lede vandet direkte ud i afløb så man er fri for at tømme beholderen for vand hver gang.
Skrevet af kamb på 09 mar 2012 14:53
Bauknecht med varmepumpe..

Jeg har indkredset min søgen til 2.

1. Bauknecht TRKA-HP 9781 til 6000 kr
  2. AEG T86580IH  til 5700 kr
Data er nogenlunde ens men kan du med din viden indenfor området uddybe hvad der er bedre ved Bauknecht kontra AEG ?

Annonce
Skrevet af kestray på 11 mar 2012 18:05
Pris sat til side, så er Miele min anbefaling til dig. Har selv haft en Miele di sidste to år og har aldrig haft antydning til fugt i huset.
Der er også en smart løsning så man kan lede vandet direkte ud i afløb så man er fri for at tømme beholderen for vand hver gang.
Mon ikke alle kondenstumblere kan tilsluttes afløb

Vi har en AEG TN95871 A+. den giver ikke fugt til rummet, og ja den kan også tilsluttes afløb, det har vi gjort, det er jo det nemmeste... (den kostede 4995 i elgiganten, ved at presse dem lidt)

mvh jens

Vi har en 3 år gammel AEG ÖKO_LAVATHERM T59800 med varmepumpe-funktion. Den tørrer sådan set tøjet fint nok, men døren ud til det fri SKAL stå åben når den kører, ellers driver fugten ned af døre og vinduer. Det er virkelig slemt. Det er den værste tørretumler jeg nogensinde har haft. Køber aldrig AEG mere!

Vi købte en AEG vaskemaskine samtidig med tørretumbleren til kr. 6500,-, som vi lige har måtte udskifte fordi at lejerne gik og rep. ville koste omkring kr. 4000,-. 3 år holdt den i et hus med to voksne. Jeg har nu købt en Bosch vaskemaskine.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg må tilslutte mig Wezio.

Vi havde også for ca. 4 år siden købt både en vaskemaskine og kondens tørretumbler (dengang topmodeller) fra AEG, hvor vaskemaskinen stod af for 3 måneder siden.

Tørretumbleren afgiver meget fugt til rummet, og før vi fik ventilationsanlæg, måtte vi også åbne døren, for at slippe af med fugten.

Derudover har vi nu også en AEG opvaskemaskine, og hold da op hvor vasker den dårligt i forhold til vores tidligere opvaskemaskine fra Bosch.

Så vi køber helt sikker ikke flere AEG maskiner.

---

Hvis jeg var dig, og jeg havde ca. 10k til en tumbler, så vil jeg kikke på den fra Miele som er kåret som "bedst i test" af tænk.
Vi har i 2,5 år haft en Bosch tørretumbler, topmodellen med varmepumpe, det fungere rigtig godt.
Der er ingen fugt i rummet.
Desuden er Bosch's service rigtig fin, de har hjulpet uden bøvl ved de ting jeg har oplevet.
Hej Hans. Hvidevarer i dag er lavet så de ikke holder sindsygt mange år. (Ellers tjener fabrikanten jo ikke noget) Men det kan anbefales hvis du er ude og købe flere hvidevarer at tegne en fem årig forsikring. Det koster ca. 2.000 kr. på 4 stk hårde hvidevarer, men det tjener sig rigeligt ind. Vi gjorde det og har da nu her på 4. år haft vaskemaskine rep 3-4 gange og intet betalt selv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis