Thermo 1700

Hej,

Jeg er ved at renovere et Thermo 1700 petroleums fyr. Der er et mindre problem med vakuumpumpen hvor membranen er utæt. Jeg mangler det materiale man kan lave én ny af. Materialet er 0,5 mm tykt og fleksibelt det er en kvadrat på 30 x 30 mm. Jeg har været omkring diverse diesel værksteder, tekniske forretninger og et traktor værksted, foreløbig uden held.  

Sidder der ikke en gammel håndværker der har makket med sådanne pumper fra før den tid hvor man kunne få ting uden reservedels nummer?

Her kan der findes lidt omkring fyret:

http://varmedoktorn.com/_filebank/d...1700%2Epdf

På forhånd tak for svar.

Troels

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet
http://www.kjoeller.com/
Han hjalp mig med min for nogle år siden.
Hé hé, De vil ikke røre petroleums fyr med en ildtang længere, så det er lidt en opgave at finde et materiale der kan tåle olie produkter. Jeg har forsøgt med en gummi isolerings måtte, den slage elektrikerne bruger når større flsder skal dækkes af, men den smuldrer i løbet af kort tid. Lige pt sidder der en ølbrik der er lavet af gamle bildæk, så må det stå sin prøve.

Troels
Du kunne måske få fat i en membran fra en større trykregulator. luft /gas

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for svar. Jeg fandt en ølbrik lavet af gammel bildæk;-) I aftes blev den monteret og der blev lavet en test i et glas. Idag var materialet i glasset stadig godt og det ser ud til at fyret bare kører derudaf. Egentlig godt af nogle gamle dæk. Fyret snorker rigtigt som de jo gør:-)

Hé hé Just som indlægget var postet vælter det ud igen. Jeg arbejder videre med sagen:-(

Troels
Annonce
Nu har den kørt i fire timer uden nedbrud... Mindre skiver og andre pakninger hjælper.
MEN jeg mangler stadig indput fra folk der ved noget om emnet.

Troels
Nå, det fungerere ikke med gamle bil dæk. Jeg fandt guruen i Stockholm, han taher små 300 Svenske lire for en ny, så det blev løsningen.
Hej
Selv om du har fået det til at virke har jeg lige et par kommentarer !
Du kan finde oplysninger om dit fyr hvis du søger under "Wallas"
Det er en alm. brændstofpumpe - IKKE en vaccum pumpe
Du kan bruge enten en alm. "pierburg" eller "SU" pumpe, men de skal drosles ned i afgangen til ca. 1,5m.m.
Eberspächer havde/har måske en pumpe du kan anvende uden ændringer kaldes "forpumpe"
Dit fyr skal køre på "ljüs fotogen" som svarer til vores "lampeolie" hvis du bruger petroleum, vil vægen lukke til med koks og så kan fyret ikke tænde mere
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ja jeg har makket en del med de fyr. Tak for indput Polobjørn.:-) mht brændstof, jeg har kørt med onkel Haralds Kamin brændsel, i begyndelsen var det den dyre model, men jeg er skiftet over til den billige 20 liter for ca. 300 DKK. Det ser ud til det virker på min egen en ThermiC fra 1988. Grunden til at vægen "kokser" er ifølge forskellige foraer at kvaliteten af petroleumen er for ringe, dvs.der er for meget svovl i den og derfor gør vægen hård og uegnet til at fungere som ønsket. Der er jo lidt mere vedligehold med en petroleums brænder, men til gengæld kan den holde varme i jollen en hel nat og motoren kan stadig starte dagen efter;-)

Troels
Hey
Jeg har nøjagtig det samme problem med mit thermo1700 fyr

Fandt du nogensinde en løsning?:)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis