Kompressor "mister pusten"

Har for nogle år siden arvet en  Toolex kompressor. 2hk 24 L.
Den arbejder fint trykket op til 8bar. Men når man  så puster med den, mister den pusten.
Jeg har svært ved at beskrive det nærmere, men den kan kun komme med et lille pust. Så skal jeg vente et minut eller to og den kan komme med et pust igen.
Jeg ved godt at det ikke er den største kompressor, men jeg mener at den godt har kunne puste i længere tid tidligere. Det er ikke sådan at den mister trykket med det samme, den kan bare kun komme med et lille pust af gangen. Hvad kan der være galt?
mvh villy
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tømt lufttanken for vand?
Ellers kunne de jo godt lyde til den er slidt.
mvh jens
Når du siger at den mister pusten, er det så fordi tanken er tom, og kompressoren starter igen?
Nej der er stadig luft i tanken. Der er stadig over 7,5 bar tryk i tanken. Kompresseren starter først igen når den er nede på 6 bar.
Men den kan kun komme med de små pust.
Et eller andet sted mellem luftbeholderen og luftpistolen har du noget snot, der lukker for luften. Prøv om du kan lave et ordentligt blæææææs fra vandudladeren eller et andet sted. Alternativt, så tag slangen af og se om ikke der kommer en masse luft fra studsen. Det kunne underbygge min mistanke.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af villy p på 06 mar 2012 17:06
Nej der er stadig luft i tanken. Der er stadig over 7,5 bar tryk i tanken. Kompresseren starter først igen når den er nede på 6 bar.
Men den kan kun komme med de små pust.

Nå på den måde
Ja så er der en forstoppelse et sted, prøv om du kan blæse luft gennem luftpistolen (med munden)
Kan du det, så sæt den direkte på kompressoren, giver den nu luft, er det din slange.
Giver den ikke noget, er det din trykregulator, den har du vel skruet op for?
den ligner nok denne her.
mvh jens

Noget tyder på at din kompressor ikke pumper ret godt og noget andet tyder på at din beholder er fuld af vand

PEK

 

Har skruet op for trykregulatoren. Det hjalp gevaldigt. Eller så godt som man kan forvente.
(vidste ikke at det var en trykregulator.)
Tak for hjælpen til alle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis