Køb af VVS i udlandet

Jeg er ved at lave badeværelse og har derfor surfet lidt efter armaturer osv. Jeg kan se at et sted som www.megabad.com har nogle priser, som er ekstremt meget billigere end selv de billige online butikker i DK.
Så vidt jeg kan se er det for det kendte mærker (Grohe, Hansgrohe, Damixa osv.) identiske produkter med samme varenumre hos producenten, så er der noget i vejen for at handle i udlandet?
Jeg går ud fra at CE-mærkningen er på plads hvis de også markedsføres i DK, men kan der være forskelle på tilslutninger, tryk osv. som er anderledes?

/Nicolai
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen tvivl om at VVS er det der er den største avance på, gennem hel række mellemled i Danmark. Priserne bliver holdt på et vanvittigt niveau. Alle de beskidte trick bliver brugt.

Der findes en kæde som slæger til lavere priser: http://www.vvs-eksperten.dk/
men de bliver boykottet af den etablerede branche - efter deres eget udsagn - og de sælger heller ikke helt de samme mærker.
Der bliver talt meget om karteldannelse i VVS branchen - men indtil nu har man ikke kunne bevise noget.

Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for at handle i udlandet. Man skal bare huske på, at hvad der har med vand at gøre skal - efter loven - monteres af en autoriseret VVS installartør.
He - reglerne kender vi godt, men vvs'eren bliver ikke involveret før vi skal have anlægget godkendt. Han vil i øvrigt også gerne sælge stumperne til endnu højere priser, heldigvis er det en vi bruger på jobbet, så han kan godt acceptere at skulle arbejde med en der gør det selv og uden avance på stumperne.
F.s.v.a. karteldannelse i vvs-branchen så er der da så vidt jeg ved faldet nogle heftige bøder for ulovlige prisaftaler, så der er ikke bare løse rygter.
VVS dele er dyre i DK, kender en VVS'er som selv siger han kan købe dele billigere flere steder på nettet end han kan hos importøren af de samme dele, og det er jo til grin.
Hvis du ender med at købe i DK, så spørg onlineforhandlerne efter et samlet tilbud på alle dele. De kan godt sælge væsentligt billigere end de priser de skriver på deres sider.
VVS dele er dyre i DK, kender en VVS'er som selv siger han kan købe dele billigere flere steder på nettet end han kan hos importøren af de samme dele, og det er jo til grin.

At man kan købe det billigere uden om importøren viser jo bare, at der faktisk er konkurrence, og at importøren ikke egenhændigt kan sætte prisen, som han vil. Det synes jeg bestemt ikke er til grin.
Annonce
Skrevet af jenshøj på 06 mar 2012 16:41

At man kan købe det billigere uden om importøren viser jo bare, at der faktisk er konkurrence, og at importøren ikke egenhændigt kan sætte prisen, som han vil. Det synes jeg bestemt ikke er til grin.

importøren/grosisten(eller hvad det nu hedder) bryder sig ikke om at de køber deres varer andre steder end hos ham, så køber de nogen af tingene billigt på nettet også kommer til ham for at købe de dele de ikke kan finde på nettet, sætter han nok bare prisen på de resterende dele lidt højere.

Jeg skal ikke kunne sige det, jeg ved bare han sagde at når han selv skal lave noget handler han tit på nettet istedet, når det er for arbejdet køber firmaet det gennem importøren.

nu sagde han ikke priserne var 50% billigere mange steder på nettet, bare at han kunne få det billigere, det kan være forskellene er relativt små, netbutikkerne synes sikkert også det er dejligt med en god avance..
Der er nogen af butikkerne i DK der har prisgaranti! Opsøg selv de billigste steder på nettet og find priserne. Saml det hele sammen til en ordre og gør dit krav om prisgaranti gældende, så får du efter min erfaring den bedste pris samlet set. Selvfølgelig kræver det noget research, men google og et vvs-nummer, så er du langt.
I 90% af tilfældene vil varen ankomme fra den samme grossist alligevel, det er mest et spørgsmål om hvilke rabataftaler de enkelte butikker har kunnet handle hjem....

Vh Christian
Du kan roligt handle i eks. tyskland, nogle af de tyske kører sågar med dansk moms, fordi de har rigtig mange kunder her (læses for mange). Jeg selv købte et villeroy & borch subway 2 hængeskål i tyskland, selvom jeg skulle give næsten 400 kr. i fragt, var der stadig ca. 30-40% i at spare. Min indgang var som altid ebay.de

Eneste varer jeg ikke syntes at kunne se de store besparrelser på er sjovt nok danske vola.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Dansk MOMS.
Hvordan det?
Mener du at den tyske sælger indbetaler moms til Skat DK.?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis