Nyt gulv hvor der tidliger var en væg

Hej

Jeg har revet mit gamle køkken ned, da det skal laves om til et værelse. Under køkkenet ligger et meget pænt parketgulv, som aldrig har været brugt, da det i alle årene har været dækket af linolium.

Ved siden af det gamle køkken ligger et værelse, hvor der er et indbygget skab med parketgulv, som går ind i det gamle køkken. Det betyder at der i det gamle køkken er en kasse (vægge) på ca. 1mx1m. Min plan er at rive dette skab ned, så det ikke tager plads op i det gamle køkken (nye værelse), og sætte en gipsvæg op imellem de to rum, hvor skabsdøren tidligere var.

Problemet er at når man river skabsvæggene ned, er der ikke noget parketgulv mellem det gamle køkken og skabsgulvet. Min tømrer siger at man derfor bliver nødt til at lægge et helt nyt gulv i det gamle køkken+skab, så man har et ensartet gulv i det nye rum. Hans pris lyder fair nok, men jeg har lidt ondt i røven over at skulle have revet et perfekt parketgulv op og lagt et nyt, blot fordi der er et lille mellemrum hvor skabsvæggene tidligere stod.

Er der nogen der har forslag til hvordan man kan gøre et eller andet ved dette mellemrum, uden at skulle bruge en masse penge på et helt nyt gulv? Måske nogle er jer har fundet på noget smart og kreativt.

Har vedhæftede et billede af plantegning, så det er nemmere at danne sig et overblik.

Håber at I kan hjælpe.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale dig at lytte til din Tømre, alt andet bliver en lappeløsning som du aldrig bliver helt tilfreds med.
Du skal jo tænke på at der skal slibes temlig meget af hvis der er farve forskelle i gulvet, jeg tror nu nok jeg i længden ville blive lidt træt i ansigtet af at se på det. På den anden side kan du leve med det og eventuelt bare plastre hele gulvet til med tæpper, kan det jo være lige fedt og du bare får lavet det lille hjørne der mangler. Så få det lavet i en væsentligt mørkere farve så forskellen virkelig kan ses, så tror dine gæster at du har haft en super designer til at tegne dit gulv, og lad dem bare blive i troen
Eller du kunne lave et indbygget skab på det sted i det nye værelse. De allerfleste værelser bliver i forvejen forsynet med et skab af en eller anden art.
Eller stil en seng hen over stedet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hør nu her!

Hvis dit parketgulv er nyt og af god kvalitet!
Hvad er der så galt i at reparer det med en lap eller en lus eller en plade eller stille noget ovenpå - som ktm foreslår.

Det er din tømrer den er gal med. Han er fuldstændig uden blik for kvalitet. Han er måske kun en sølle elementmontør uden håndelag. Og han kan nok slet ikke lave den slags finere håndværk.

Gå ud i verdenen. Og kik på bygningshåndværk. Der er massevis af reparationer. Det giver autencitet. At ting KAN repareres er en kvalitet.

Husk også på at til den reparation vil der fremover være knyttet en historie. Om dengang bygherren trådte i karakter og fortalte håndværkeren hvem det lige er der bestemmer!

Sæt et billede på.

Det er faktisk et rigtig godt forslag som KTM kom med. På den måde kan man 'genbruge' klædeskabet i det nye rum, uden at det kræver en større ombygning. Så skal der bare en ny gipsvæg op der hvor den gamle skabsdør var, og så kan man ligge en form for plade, hvor den nye skabsdør skal være. Så sparer vi både at skulle udskifte et perfekt gulv, samt at vi får et skab til det nye værelse. Det vil vi klart overveje.

Tømreren er nu meget dygtig, så ikke et ondt ord om ham. Han er meget perfektionistisk, så jeg forstår godt at han vil lave det perfekt, og det koster hvad det gør, synes bare det var synd at skulle skrotte et perfekt gulv, for blot at vinde én kvadratmeter, hvor der alligevel ville komme til at stå et skab af en eller anden art. Og så har jeg heller ikke noget imod at holde budgettet lidt nede

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis