Isolering af gulv i skur? Eller?

Hej,

Så nærmer foråret sig - og frosten er gået ud af jorden. Så jeg skal til at videre med mit skurprojekt.

Kort sagt er noget ala
Stabilgrus -> 150mm styrolit -> Dampspærre -> Lidt afretningssand -> 40x40cm betonfliser

Jeg er dog i tvivl om det vil fungere... det skal siges at det er tanken der installeres en el-radiator - så det er årsagen til isoleringen. Vægge + loft bliver ligeledes isoleret med 100mm.

Men vil det fungere med betonfliser? Eller er der alternativer (uden jeg skal støbe). Og så er jeg faktisk i tvivl om dampspærren i gulvet skal placeres under eller over gulvisoleringen? Hvis man gør som i vægge og loft er det jo den varme side (men synes jeg har høre andet - men det er vidst i forbindelse med man støber.).

På forhånd tak for hjælpen
Hej, Så nærmer foråret sig - og frosten er gået... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er her skam stadig

Det er ikke ligefrem optimalt den måde jeg lavede det på. Men det var mit første GDS projekt - og tingene blev ændret utroligt mange gange undervejs - fordi jeg lærte meget Jeg ville nok håndtere det helt anderledes (og det gør jeg faktisk også) med mine kommende projekter.

Men for at svare på spørgsmålet.

Ja - der punktfundament med sokkelsten. Derpå blev der lagt en 4"x4" bundrem. På denne bundrem skruede jeg cembrit plan plader på - der stak nok en omkring 50-60 cm ned i jorden (så vidt jeg husker). Isoleringen blev så lagt ud til disse - og jeg skar isoleringen ud rundt om sokkelstenene. Det er som sådan ikke optimalt Men tingene fungerer fint endnu.

Tanken oprindeligt var blot nogle 40x40 fliser skulle ind i skuret - uden isolering eller det der ligner. Så tingene blev meget ændrert undervejs

/Johan
Hej

Tak for dit svar.
Det er nøjagtig samme opbygning jeg tænker på....og reger også med at bevare mine fliser i mit skur. Det er velvidende at støbe gulv vil være bedst. Men prisen og brugsbehovet for rummet står ikke helt i mål med hinanden:-)

Men jeg kan ikke helt forstå, hvordan du har fået cembrit pladerne "forbi" dine sokkelsten. Er det ikke breddere end 4x4?
Skrevet af SnitteBo på 20-03-2017 19:33
Men jeg kan ikke helt forstå, hvordan du har fået cembrit pladerne "forbi" dine sokkelsten. Er det ikke breddere end 4x4?

Nu er jeg ikke 100% sikker. Men jeg smed vindpap på først. Derpå klemlister. Den nederste klemliste blev cembrit pladen skuret på. Det gjorde jeg præcis kunne komme udenom sokkelstenene

/Johan

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis