Solvarme - beregning af areal

Jeg er nok ikke den eneste som har overvejet om det kan betale sig at investere i solvarme.

Naturligvis skal det være vakuum solfangere .... og så kommer det store spørgsmål ... som jeg ikke har fundet et svar på .....

Findes der en (ca) beregning eller vejledning på hvor mange m2/rør som passer til et givent antal bolig m2 eller beboere ?

Det er jo fint at man kan få 60 rør til en rimelig pris - men er det for meget eller for lidt til at dække f.eks. sommerforbrug for en familie på 2 ... eller er det mere end rigeligt en vinter for 4 ?

Så ganske enkelt - findes der en tommelfingerregel / vejledning / guide på dimensionering af solfanger ifht. antal bolig m2 eller beboere ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kan jo kun tale for mig selv, jeg har 9 kvm almindelige fangere, de varmer 400L vand op til 90 grader i sommerperioden og smider overskudet i gulvet, det anlæg er basseret på en familie på 2 voksne og 2 teenagere.

prøv at kontakte Niels Lyck fra [code]http://www.vvfs.dk/ [/code] han har ret godt styr på det med solfangere, og giver gerne råd og selvfølgelig et tilbud på et anlæg. jeg vil da ikke lægge skjul på at han har leveret mit anlæg, og efterfølgende et par anlæg jeg solgte, (jeg har ikke egen virksomhed mere) så ham kan jeg med god samvittighed anbefale

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis