Polo Fox 90 (1.3) tomgangsproblem

Hej

Jeg har en Polo Fox fra 90 1.3 benzin. Den kører fint og starter også fint, dog nogle gange ret kort, hvis ikke der gives lidt gas går den tit i stå.
Kan også gå i stå før man når en vigepligt, som regel når bremsning påbegyndes og kobling tages.

Jeg tror måske det er kulet i generator og/eller strømfordeler det er galt med, det skal dog siges bilen altid har startet igen efter at være gået i stå.

Vil lige hører jeres mening før jeg prøver at skifte begge dele.

 

 

Mvh Mager

Det kan godt være den larmer, men når jeg lige får tid....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan den få vejret, nu tænker jeg på luftfilter?

jeg tvivler meget stærkt på at det er din generator, så ville den ikke lade.

når du har tjekket luftfilter, så tjek din strømfordeler, af med dækslet og se lidt nærmere på det. dine kabler og tændrør burde du også lige tjekke engang
Så vidt jeg husker (og nogle må rette mig hvis jeg tager fejl) Så sidder der en tomgangsregulator på den karburator, det plejer at være dem der går istykker, sådan var det på golferne i den årgang, og det er samme motor

Mvh

Morten

Jeg syntes at opleve at hvis tomgangsregulator er defekt så er motoren også lidt underlig når man slipper gassen for at motorbremse, den laver så ikke denne glidende kørsel som den også hjælper med til.

Den er iøvrigt ikke så dyr hvis den købes hos hovwdiaudi.dk eller på ebay. Men hos vw kan den sikkert komme helt op på 3000-4000 kr. Og så skal den grundindstilles bag efter med en motor justeringsenged, evt. fra en PC løsning.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg prøver lige at få set på karburatoren. Skal lige have fundet en "rigtig" mekaniker i Aalborg området, så der kan gå lidt tid, men jeg skal nok skrive hvordan det er gået. 

Mvh Mager

Det kan godt være den larmer, men når jeg lige får tid....
Annonce
tjek din kaburatorflamge, evt. med noget æter
SÅ langt om længe fik jeg set på problemet af en "rigtig" mekaniker.
Han har skiftet strømfordeler hætten (rød apparat med fem udgange) og en gummihætte (også i forbindelse med strømfordeleren.
Det har løst ovenstående beskrevet problem.


Jeg siger tak for hjælpen her på tråden. Beklager det meget sene svar

Mvh Mager

Det kan godt være den larmer, men når jeg lige får tid....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis