Nu er det tid til sommerdæk

Goddag alle samen

Er så småt begyndt at kigge mig for efter sommerdæk, og synes det kunne være rart med nogle forskellige synspunkter fra brugerne herinde. Valgte ikke at placerer dette under "Lav Bil" - da jeg ikke mener det har noget med reperationer af gøre.

Jeg opretter samtidigt tråden for at få lidt afklaring på hvad der er muligt.

Lige pt. har jeg 14" Vinter-stål og 16" Sommer-alu.
På mine sommer fælg har jeg nogle nedslidte dæk i str. 205/45/16.

Ville jeg kunne tillade mig at bestille størrelse 195/55/16 på samme fælg?

Hvad er do's and dont's? Personligt køber jeg altid Goodyear og kun Goodyear - ved ikke hvorfor, for har ikke erfaring nok til at tale for og i mod de andre mærker på markedet. Jeg er bare for nærig til at købe Continental og bange for at købe Roadstone - så lander i midten på Goodyear.

Andre erfaringer? Bruger folk kobberfedt til deres stål og alm. fedt til deres alu?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De bliver jo noget højere i kassen, så hvis der er plads kan det vel gå.
(205 x 45 er højden  45% af 205) Så det vil give ca 30 mm større diameter på dine hjul, hvilket vil give en højere gearing, og muligvis fejlvisning på speedometeret.

Jeg bruger alu fedt til alt (hjul bolte, bremsere mv), jeg synes det er betydelig mere effektiv, end kobber fedt.

mvh jens
Faldt over Barum Bravuris 2 195/45 R16 80V
Til en plov pr. dæk

Kender intet til mærket, men lidt søgen rundt gjorde mig klogere. Dækket har fantastisk grip ved både våd og tør vej og folk mener det støjer mindre end sin storebror. Dækket er nemlig lavet af Continental og Barum er deres "budget" firma - Jeg tillader mig i hvertfald at bestille 4 stk. og se hvordan de arter sig.
Hej. Bliv endelig ved med at bruge alu-fedt til aludele.Kobberfedt ligger forkert i spændingsrækken og laver ulykker (tæring) hvor der er alu og jern sammen f.eks. skærme og lign. på Land- og Rangerover.

varmetossen

Nemlig. Benyt aldrig kobber fedt mellem jern og alu. Taler af bitter erfaring
Hej. Jeg har kun set een ting der er værre og det er at bruge byggesilicone med eddikesyre til biler. det går rigtig galt.

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis