Glasfilt til letklinkeelementer og fibergips

Hej

I vores nye hus er langt de fleste vægge af letklinkeelementer. På 1. sal er der dog nogle som af udført af fibergips.

Letklinkevæggene er ret fine i overfladen, så de får en let slibning, forankringsgrunder og naturligvis spartel, hvor dette evt. er nødvendigt.

Jeg tror at vi vælger filt til væggene frem for glasvæv med struktur.

Der findes åbenbart mange forskellige slags og priserne svinger enormt.

Jeg kan se, at Harald Nyborg har ugrundet filt til 78,- kr. pr. 25 meter og grundet til 178,- kr. for 25 meter.

Skal man vælge grundet eller ugrundet, og er kvaliteten hos Harald Nyborg lige så god som alt andet, eller er der nogen nævneværdige forskelle på de forskellige typer filt.

Jeg håber, at der er nogen, som har erfaring med dette og som kan besvare mine spørgsmål

På forhånd tak !

Selvbyggeren

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle af de billige filter er både tyndere, og kan forekomme fejl selv i deres 1. sortering.

Selvom den er meget tynd dækker den dog fint, det er bare mere skrøbelig når den sætter op.

Jeg har selv brugt både den helt tynde, og den noget dyrere fra Dana, og du kan ikke se forskel når det først er sat op.

Grundet er lidt sværere at sætte op, men så slipper for også for en gang grunding.
Hej Koluda

Tak for svaret. Letklinkeelementerne kan jo godt danne svindrevner, og selv om filt jo ikke kan holde alt, bør det vel være en fordel med en lidt kraftigere kvalitet, så jeg opnår så meget stabilitet som muligt.

Elementfabrikken skriver, at hjørnerne skal armeres med glasvæv opsat med fleksibel klæber. Ved du om det er ganske almindeligt glasvæv som kan/skal anvendes ?

Selvbyggeren

Nej, tror det er armerings strimler de mener.

Ja, den lidt kraftigere skjuler måske lidt bedre, men hvis det arbejder/slipper, så vil det jo folde lige som det tynde vil.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også